khutbah jumat basa jawi PEMURNIAN AKIDAH NALIKA PANGUSADA
الْحَمْدُ لِلهِ عَلَى فَضْلِهِ وَإِحْسَانِهِ، أَمَرَ بِالتَّوَكُّلِ عَلَيْهِ مَعَ الْأَخْذِ بِالْأَسْبَابِ النَّافِعَةِ، وَنَهَى عَنِ الْإِعْتِمَادِ عَلَى غَيْرِهِ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ، صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَأَتْبَاعِهِ إِلَى يَوْمِ القِيَامَةِ، أَمَّا بَعْدُ؛
أَيُّهَا النَّاسُ، اتَّقُوْااللهَ تَعَالَى فِيْ السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ فَإِنَّ التَّقْوَى سَبَبٌ لِتَفْرِيْجِ الْكُرُوْبِ وَمَحْوِ الذُّنُوْبِ
Jama’ah Jum’ah
rahimakumullah,
Mangga kita tansah njagi takwa kita marang Allah Subhanahu wa Ta’ala
ing kahanan munapa kemawon. Saktemene kanti takwa satunggaling tiang bakal angsal dalan katuntasan dening Allah Subhanahu wa Ta’ala saking mawarni keruwetan, masalah munapa dene pacoban… .
Hadirin rahimakumullah,
Kita sedaya dados makhluk kang ringkih tuwin tansah mbetahkaken pitulungane Allah Subhanahu wa Ta’ala. Mila,aja nadadekake kang sehat tuwin kuat supe.., sahingga ngraos awakipun waget nandangi munapa kemawon
kang dadi kerakarepe tanpa anyuwun pitulungan gusti pangeran. Kosok wangsulanipun,tiang
kang nembe ketandang musibah munapa ing kahanan miris banjur cuget saka rahmate Pangeran.elinga saktemene cuget kalebet sifat kang ala sanget.
Tiang kang cuget sami artosipun wasangka marang pangeran, sarta
anganggep bilih rahmat Allah Subhanahu wa Ta’ala iku sekedik sanget. Allah Subhanahu wa Ta’ala ngendika lumantaran Nabi Ibrahim ‘alaihissalam,
قَالَ وَمَن يَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلاَّ الضَّالُّونَ
“mucal (Ibrahim ‘alaihissalam), ‘ora ana
wong kang wasangka
ala saka rahmate pangeran, kajaba
wong-wong
kang sesat’.” (QS. Al-Hijr: 56).
Hadirin rahimakumullah,
Mangga kita tansah nuladha akhlak para nabi, kang tansah yakin marang pitulungan Allah Subhanahu wa Ta’ala. Kados ingkang kangendikakaken dening Allah Subhanahu wa Ta’ala
babagan pawulange nabi Ibrahim ‘alaihissalam
:
وَإِذَامَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ
“Lan nalika aku sakit, gusti Pangeran (Allah subkhana Wata’ala)
ingkang paring usada.” (QS. Asy-Syu’ara: 80)
Mekaten ugi kados
donga panyuwune Nabi Ayyub ‘alaihissalam,
وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ
“Lan (elinga kisah) Ayub, nalika donga Marang
Pangerane, saktemene aku wus
nandang penyakit lan paduka ingkang Maha Penyayang ing antarane
sedaya
kang penyayang’.” (QS. Al-Anbiya’: 83)
Hadirin rahimakumullah,
Mekaten kahanan tiyang-tiyang kang kenal marang gusti Allah Subhanahu wa Ta’ala kanti kenal kang sebener-benere. Sahingga kanti sebab menika, panjenengane dadi tiyang-tiyang kang
tansah yakin pitulungan Allah Subhanahu wa Ta’ala tuwin tansah wasangka sae marang Pangerane. Mekaten ugi, kanti sebab keimanan marang Allah Subhanahu wa Ta’ala kang kuat nancep ing atine, panjenengane dadi tiyang kang
yakin bilih
Allah Subhanahu wa Ta’ala Maha kuaos damel munapa kang dipun kersakaken tuwin Allah Subhanahu wa Ta’ala ingkang wiyar rahmat-te sarta ageng sanget kesaenan lan kautama-Ne tumrap
para kawulane.
Ma’asyiral muslimin
rahimakumullah,
Ing pagesangan ing dunya, saben tiyang tentu kemawon gampil sanget ketandang gerah. Malahan nalika satunggaling wekdal saget ketandang
mawarni jenis penyakit. Mila perlu kita weningkaken, bilih tiang kang nembe
ketandang sakit dipun syariatkaken migatoskaken kalih perkara, yaiku:
sepisan, mboten ngucapkaken pawucal-pawucalan munapa polah tingkah kang nunjukkaken mboten sabar kaliyan ketetepan Allah Subhanahu wa Ta’ala tumrap deweke. Ananging deweke kedah sabar
ngadepi ketetepan Allah Subhanahu wa Ta’ala ing awakipun. jalaran kanti sabaripun tiyang muslim dados tanda imanan ing awake, kados kang kasebutkaken dening Nabi shallallahu ‘alaihi wa
sallam :
عَجَبًا لِأَمْرِ الْمُؤْمِنِ، إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ خَيْرٌ، وَلَيْسَ ذَاكَ لِأَحَدٍ إِلاَّ لِلْمُؤْمِنِ، إِنْ أصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْرًا لَهُ، وَإِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خَيْرًا لَه
“temen
gumunkake kahanane tiyang muslim, (jalaran) saktemene
sedaya urusane dadi akibat sae(tumrap awake),lan kang mangkono
kuwi ora kaparingan kajaba tumrap
tiyang muslim, (yaiku) nalika
angsal nikmat deweke syukur sahingga
akibate
sae tumrap awake lan nalika
ketandang musibah deweke sabar lan
akibate (uga) sae
tumrap awake.” (HR. Muslim lan kang sanese)
Mekaten ugi tiyang kang nandang gerah kedah introspeksi diri/mawas
diri saking
kesalahan-kesalahan. jalaran musibah kang ditandang satunggaling tiyang arupa akibat saking kesalahan, kados kang Allah Subhanahu wa Ta’ala ngendikaken :
وَمَآأَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُوا عَن كَثِيرٍ
“Lan musibah apa wae kang
katandang sira disebabkake
pratingkah2 tangan ira
dewe, lan Allah paring ampunan saka
gedene (kesalahan-kesalahan ira).” (QS. Asy-Syura: 30)
Sahingga kanti kesabaran lan upaya introspeksi diri/mawas diri menika dados sebab ilangipun dosa-dosa...
Hadirin rahimakumullah,
perkara kaping kalih kang perlu digatekkaken
dening tiyang kang nandang gerah injih menika ngudi usada
kanti pangusadanan kang manfaat. Mboten keparengkaken
ngudi usada kanti pangusadanan kang
dilarang dening syariat. Jalaran Allah Subhanahu wa Ta’ala
sampun netapkaken bilih sedaya penyakit iku wonten obate. Mila kang nandang gerah kedah ngupaya pados usada
kanti mboten nglanggar katetepan syariat,. Al-Imam Muslim rahimahullah ing kitab Shahihipun nyebutkaken ing salah satunggaling hadits kang dipun riwayatkaken kanti sanad sahabat Jabir bin
Abdillah radhiallahu‘anhu, saking Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, bilih kanjeng rasul shallallahu ‘alaihi wa sallam ngendika :
لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ فَإِذَا أُصِيْبَ دَوَاءُ الدَّاءِ بَرَأَ بإِذْنِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ
“Saben penyakit ano
obate, nalika obat penyakit iku katemukake, mila deweke
saras kanti izin Allah ‘Azza wa
Jalla.” (HR. Muslim)
Hadist menika nunjukkaken bilih tiyang ingkang nandang gerah mboten dilarang pados usada. Mekaten ugi ngupadi
usada satunggaling tiyang kang nandang
gerah mboten berarti nantang
katetepan Allah Subhanahu wa Ta’ala, sarta mboten uga cungkah kaliyan kewajiban tawakkal. Tiyang kang ngupadi usuda ibarat tiyang kang ngupaya ngilangkaken raos luwe tuwin dahaga . Tentu kemawon tiyang ingkang
ambantu pados usada kaparingan nikmat, anubawa saking gusti Pangeran . selami upaya ingkang
dipun lampai mboten cungkah kaliyan aturan agami.
Ma’asyiral muslimin
rahimakumullah,
Perlu kita pahami,… bilih pangusada kang trep
kaliyan syariat… secara umum waget
ditindakkake
kanti kalih cara.
Cara kang sepisan ngusada kanti maos ayat-ayat
Alquran utawa kanti donga-donga kang diajarkaken dening Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam. Yaiku kanti cara diwaos ayat utawa donga kanti niat usada saking sakit.
Pengobatan cara seperti ini disebut dengan istilah ruqyah. Cara niki, kanti izin Allah Subhanahu wa Ta’ala, dados sebab mantunipun tiyang kang nembe gerah. jalaran Allah Subhanahu wa Ta’ala
sampun paring dawuh bilih al-qur’an munika obat. Obat tumrap ingkang sakit
atinipun utawa ruhipun tuwin ugi munapa ingkang sakit jasadipun.. ing antawisipun hadits kang mbahas babagan pangusada kanti waosan al-qur’an
dipun riwayatkaken dening Al-Imam Muslim rahimahullah
:
أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ كَانَ إِذَا اشْتَكَى يَقْرَأُ عَلَى نَفْسِهِ بِالمُعَوِّذَاتِ
“saktemene Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam nalika nandang sakit slirane
maos al-qur’an(ngusada)tumrap
awake kanti mu’awwidzat (yaiku surat Al-Ikhlas, Al-Falaq, tuwin An-Nas).” (HR. Muslim)
Cara kaping kalih injih menika ngusada kanti
pangusadanan kang manfaat lan dipun parengkaken secara
syariat. obat-obatan ingkang didamel
saking barang2 ingkang dipun haramkaken dening Allah Subhanahu wa Ta’ala,
mila mboten dipun keparengaken dados obat. Kados ingkang kasebut dening Nabi shalallahu ‘alaihi wa sallam ing sabdanipun, nalika salah satunggaling sahabat yaiku Thariq bin Suwaid radhiallahu ‘anhu nyuwun pirsa babagan khamr, yaiku satunggaling barang ingkang
damel mabuk
supados obat. Mila sliranipun paring
pawulang,
إِنَّهُ لَيْسَ بِدَوَاءٍ وَلَكِنَّهُ دَاءٍ
“Saktemene (khamr) iku
dudu obat,ananging (khamr)iku
penyakit.” (HR. Muslim)
Hadirin rahimakumullah,
Termasuk pengusadanan ingkang mboten dipun
keparengkaken injih
menika pangusadanan kanti satungaling cara ingkang mboten wonten kaitane kaliyan penyakit. Kados dene benang dados jimat ing gulu munapa ing badan, munapa ing tangan,.. kanti maksud ngilangkaken penyakit ingkang dipun tandang munapa nyegah tumekane penyakit. Pratingkah kala wau waget dipun lebetkaken tumindak syirik
ingkang bisa ngurangi
kasempurnan
iman, munapa waget nglunturkaken iman. pramila, munapa kang ditindakaken seperangan tiang sepah… kanti ngalungkaken benang ing gulu, munapa
ing badan, munapa ing tangane bocah nalika ngusada saking
penyakit….
cara pangusadanan menika dipun larang dening syariat. Jalaran benang munapa misalipun mboten wonten kaitane skaliyan penyakit… Menika namung was-wasipun tiang sepuh ngupaya
ngusada tanpa ilmu sahingga setan ambujuk damel pratingkah ingkang mboten dipun
sadari dening pelakunipun waget ngrisak imanipun…. Mekaten ugi bilih kita
sadari manungsa anggadahi raos kuatir babagan nyawanipun,… kuatir babagan
ruhipun… sahingga nindakake munapa ingkang miturut raos kuatiripun waget
nulungi,… anangi menika mboten trep kaliyan islam… mekaten ugi raos kuatir
menika waget saking setan la’natullah... kasebutkaken ing hadist, bilih Nabi shalallahu ‘alaihi wa sallam nalika nemoni salah satunggaling sahabatipun ingkang ngagem logam ing astanipun
supados ngilangi raos sakit, banjur sliranipun shallallahu ‘alaihi wa sallam ngendika :
انْزِعْهَا فَإِنَّهَا لاَ تَزِيْدُكَ إِلاَّ وَهْنًا، فَإِنَّكَ لَوْ مُتَّ وَهُوَ عَلَيْكَ مَا أَفْلَحْتَ أَبَدًا
“ilangna banjur bucalen (logam kang
nempel ing
tangan ira), jalaran saktemene (apa kang ira gantungke ing tangan ira iku) ora
bakal nguatke ira kajaba gae ringkih. Menawa
ira mati ing kahananan kaya
ngono mau, temen saktemene ira ora
olih kabegjan saklawase.” (HR. Ahmad dengan sanad yang dikatakan baik oleh sebagian para
ulama)
Hadirin rahimakumullah,
Akhiripun, mangga kita tansah ngatos-atos
ing masalah kang kaitanipun kaliyan pangusadanan tuwin tatacaranipun. Ampun ngantos kekarepanipun mantun tumrap awakipun, munapa kaluarganipun, utawa ingkang sanesipun, njongkrongkaken kita sahingga mboten ngeningkaken aturan
ingkang sampun disyariatkaken. Perlu
kita waspadani,..! bilih sakit ingkang dipun tandang dening satunggileng tiyang iku mboten sebanding kaliyan siksanipun gusti Allah Subhanahu wa Ta’ala ing akhirat sak magke. Mila wajib tumrap kita mboten ngorbankaken agamanipun sahingga nglanggar syariat-ipun, khususipun babagan
pangusadanan. Mekaten
ugi ing masalah ingkang sanes.
Mugi2 Allah Subhanahu wa Ta’ala
tansah njaga tuwin paring pepadang tumrap kita
sedayaa ing margi ingkang
diridhai-Ni. Wallahu a’lamu bish-shawab. Walhamdulillahi rabbil
’alamin.
Khutbah Kedua
الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ، وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا، أَمَّا بَعْدُ:
Ma’asyiral muslimin
rahimakumullah,
Mangga kita tansah ngupaya
kenal kaliyan gusti pangeran kanti sakbener-benere. Nalika kita kenal temen babagan gusti Allah, mila
kita bakal paham bilih munapa ingkang kedah kita tindakaken ing pagesangan ing dunya
niki. Saktunggaling tiyang ingkang amahami bilih gusti Allah Subhanahu wa Ta’ala anggadahi sifat hikmah saha Maha waspada tumrap apa ingkang
sae tumrap kawula-kawulane, tentu kemawon tiang wau
sabar tuwin istiqamah matuhi syariat-Pangerane. Jalaran tiyang wau
paham bilih ing wingkinge musibah
iku ano hikmah ingkang Allah Subhanahu wa Ta’ala kersakaken. Ing antarane fungsi musibah wau ujian tumrap kawula2ne
ingkang iman. Sahingga kanti ujian kala wau wonten bedanipun antarane tiyang ingkang temen sabar kalawan tiyang ingkang mboten sabar… wonten bedanipun antarane tiyang ingkang temen itiqomah kalawan tiyang ingkang mboten mlengos. Saking
menika tumrap manungsa ingkang bener2 iman tentune mboten nglanggar syariat islam nalisa
deweke ketandang musibah. Kalebet masalah pangusadanan. tiyang muslim tentu mboten ngorbankaken agamanipun, kanti pangusadanan ingkang
diharamkaken dening Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Kados dene
lumantaran dukun munapa ingkang semisale. Jalaran kanjeng rasulullah sholallahu alaihi wasallam paring pawulang ingkang selajengipun
dipun diwayatkaken dening Al-Imam Muslim rahimahullah :
مَنْ أَتَى عَرَّافًا فَسَأَلَهُ عَنْ شَيْءٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَةٌ أَرْبَعِيْنَ لَيْلَةً
“sok
sintena kang nekani dukun banjur pitakonan
kanti satunggaling bab mila ora bakal ditampa shalate 40 dina.” (HR. Muslim)
Ing hadist sanes :
مَنْ أَتَى عَرَّافًا أَوْ كَاهِنًا وَصَدَّقَهُ بِمَا يَقُوْلُ فَقَدْ كَفَرَ بِمَا أُنْزِلَ عَلَى مُحَمَّدٍ
“sok
sintena ingkang nekani dukun banjur nyekseni ucapanea
mila deweke
wus mlengos saka wahyu ingkang diturunkaken marang Muhammad.” (HR. Muslim)
Kekaleh hadist menika tuwin katah hadist2 ingkang sami maknanipun nunjukkaken larangan tuwin ancaman ingkang perih sanget tumrap tiyang kang nekani sarta anyekseni berita saking dukun lan ingkang semisale.
Hadirin rahimakumullah,
Perlu dipun pahami bilih ing wektu niki katah praktik perdukunan ingkang dikemas ing bentuk praktik
pengobatan. Kita wajib waspada mboten katipu kanti istilah-istilah ingkang diowahi. Mboten katipu kanti istilah pengobatan alternatif, munapa semisale ingkang intine ngagem
perdukunan. Tuwin mboten katipu ayat-ayat Alquran ingkang diagem. Jalaran deweke mboten
ngagem kados ing papane. Mekaten ugi mboten katipu kanti jeneng paranormal,
orang pintar, tabib, munapa kyai munapa ustadz ananging intine
perdukunan..
jalaran sedaya kala wau cungkah kaliyan syariat Allah Subahanahu wa Ta’ala.
Mugi2 Allah Subhanahu wa Ta’ala tansah paring hidayah tumrap kita lan para pemimpin bangsa
kita sahingga
nglaksanakaken syariat-Islam.
اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى عَبْدِكَ وَرَسُوْلِكَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ أَجْمَعِيْنَ. اللَّهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَالْمُشْرِكِيْنَ. وَدَمِّرْ أَعْدَاءَ الدِّينِ، وَانْصُرْ عِبَادَكَ الْمُوَحِّدِينَ، اللَّهُمَّ أَصْلِحْ أَحْوَالَ الْمُسْلِمينَ فِي كُلِّ مَكَانٍ، اللَّهُمَّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا مُطْمَئِنًّا وَسَائِرَ بِلاَدِ الْمُسْلِمِيْنَ، اللَّهُمَّ احْفَظْ وُلاَةَ أُمُوْرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَوَفِّقْهُمْ لِمَا تُحِبُّهُ وَتَرْضَاهُ مِنَ الْأَقْوَالِ وَالْأَفْعَالِ، يَا حَيُّ، يَا قَيُّوْمُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ وَالْحَمدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
Kumpulan hutbah Bahasa Jawa / khutbah basa jawi =
Kultum BABAGAN KRISTENISASI
SHOLAT ING WEKDALIPUN
NGUPAYA MASA DEPAN GEMILANG
PENYAKIT HATI
NASIHAT sabar TAQWA
BABAGAN WULAN SURA wulan Muharram
SHOLAT INGKANG PRATELA
MERANGI KEMLARATAN KALAWAN KEBODOHAN
ELING emut MATI
WEKDAL INGKANG MANFAAT
KATRESNAN SESAMI KADANG MUSLIM
PAGESANGAN ING DUNYA KALAWAN ING AKHIRATAMAR MA'RUF NAHI MUNKAR
Kultum BABAGAN KRISTENISASI
SHOLAT ING WEKDALIPUN
NGUPAYA MASA DEPAN GEMILANG
PENYAKIT HATI
NASIHAT sabar TAQWA
BABAGAN WULAN SURA wulan Muharram
SHOLAT INGKANG PRATELA
MERANGI KEMLARATAN KALAWAN KEBODOHAN
ELING emut MATI
WEKDAL INGKANG MANFAAT
KATRESNAN SESAMI KADANG MUSLIM
PAGESANGAN ING DUNYA KALAWAN ING AKHIRAT
0 Response to "khutbah jumat basa jawi PEMURNIAN AKIDAH NALIKA PANGUSADA"
Post a Comment