ini

LIHAT INI JUGA YA

COBA DISINI

KLik ya..

MELAYANG





Taat Al Qur’an ngobarkaken semangat Al-qur'an Menerapkaken Al-qur'an


Khutbah Jum’at: 

khutbah basa jawi
khutbah bahasa jawa








Khutbah pertama

إِنّ الْحَمْدَ ِللهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَسَيّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنّ مُحَمّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اَللهُمّ صَلّ وَسَلّمْ عَلى مُحَمّدٍ وَعَلى آلِهِ وِأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدّيْن.
يَاأَيّهَا الّذَيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ حَقّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنّ إِلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ
يَاأَيّهَا النَاسُ اتّقُوْا رَبّكُمُ الّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَاءً وَاتّقُوا اللهَ الَذِي تَسَاءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَام َ إِنّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا
يَاأَيّهَا الّذِيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوْلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا،
أَمّا بَعْدُ فَأِنّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ، وَخَيْرَ الْهَدْىِ هَدْىُ مُحَمّدٍ صَلّى الله عَلَيْهِ وَسَلّمَ، وَشَرّ اْلأُمُوْرِ مُحْدَثَاتُهَا، وَكُلّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةً، وَكُلّ ضَلاَلَةِ فِي النّارِ.
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Mangga kita syukur marang  allah subhanahu wa ta’ala kang sampun maringi kitamapinten-pinten kani’matan….  langkung utami karupi  hidayah tuwin iman.
shalawat ugi salam mugi-mugi  tansah ka aturaken  dumateng junjungan kita nabi muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam, keluarganipun, para sahabat, tuwin para pengikutipun kang setia ngantos  akhir zaman sakmangke....
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, mangga kita tansah  taqwa mring Pangeran kanti sebener-beneripun taqwa, anglampahi  perintah-perintahipun  sekiat kemampuan kita, ugi nebihi sedaya awisanipun.

Supados ningkatkaken taqwa, mangga kita ngrenungkaken babagan pentingipun Al-Qur’an ing pagesangan. kedah kita sadari munapa sebeneripun fungsi Al-Quran niku tuwin kepripun kita fungsikaken.



Al-Qur’anul Kariem firman Allah Rabbil ‘alamien, kang sampun Allah turunkakenn marang Rasul-ipun, Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam, kagem medalkaken manungsa saking pepeteng tumuju  pepadang.
هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ ءَايَاتٍ بَيِّنَاتٍ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَإِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(
paduka kang nurunkaken tumrap sira-ne ayat-ayat kang terang (Al Qur’an) supados deweke mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya. Dan sesungguhnya Allah benar-benar Maha Penyantun lagi Maha Penyayang terhadapmu. (QS Al-hadiid/ 57: 9).
jama’ah jum’ah rahimakumullah,.. allah nurunkakenn al-qur’an menika  supados medalkaken  manungsa saking kesyirikan, kekafiran, ugi pendapat-pendapat kang bertentangan kaliyan kebenaran, tumuju ing keimanan; ananging nalika manungsa  mboten kersa  gondelan tuwin merujuk teng  al-qur’an, temtu kemawon mboten bade ngraoskaken petunjuk tuwin iman. senaosa ngaku beriman, ananging nalika kang diikuti sanes  al-qur’an tuwin sunnah rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, temtu kemawon  luput saking menika. jalaran allah ta’ala  menegaskaken:
فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ [يونس : 32]
“…mangka ora ano sakbibare kabeneran iku, kajobo kesesatan. Banjur kepiye sira dipalingkaken (saking kabeneran)?” (QS Yunus/10:32).


Andadekaken al-quran sebagai rujukan tuwin ditaat menika  artosipun taat marang  al-quran ugi as-sunnah (yaiku sunnah rasul utawi hadits). Keranten al-quran ugi as-sunnah dados kaleh bab pokok ing islam kang mboten saget dipisah-pisahkaken. Mboten angsal kang satunggil diginakaken banjur kang sanesipun dibuang. Kekalihipun wajib dipun gondeli tuwin ditaati.
Nalika kang diyakini tuwin ditaati sanes saking al-quran ugi as-sunnah, berarti manungsa niku piyambak kang mboten purun memfungsikaken al-quran kang medalkaken piyambakipun saking kekufuran tuwin kemusyrikan tumuju ing iman.
Upaya niki aningkatkaken iman kanti gondelan al-quran munapa sampun dilaksanakaken secara nyata. Mangga kita nimbang awak kita. Katah tiang kang semangat ngikuti motivasi niki, ngikuti motivasi niki kanti tiket kang ageng . Ninggalkaken  ajaran motivasi tertentu kang sampun dinyatakaken sesat ulama senaosa dilaksanakaken ramai-ramai kanti ngikuti training-training utawis latihan-latihan, kang mboten trep kaliyan al-quran ugi as-sunnah.
Mekaten ugi resep niki dados obat ruh saking amalan kang diburu ing pundi kemawon. Sae arupi tips-tipsnya utawi praktek olahraganipun. Kang haram-haram, pakaian mboten sesuai syariat, ugi bergaul campur aduk kakung-putri tanpa medulikaken aturan islam. Sedaya niku dikejar, digondeli, tuwin dipraktekkaken. Kosok wangsulipun kirang semangat kagem ningkatkaken iman lan taqwa kanti maos al-quran, melajari, ngangen-angen, ugi mraktekkaken;


Jama’ah Jum’ah rahimakumullah.
MEKATEN kondisi KANG KITA adepI, tuwin MEKATEN Kang mungkin nyeret kita. Padahal, perlu kita sadari, bilih tebih tuwin nyingkirkaken al-qur’an saking pagesangan tiang muslim, andadoskaken cerak kaliyan kekafiran, kemusyrikan, ugi kesesatan. Mekaten sejatinipun dalan syetan. Kosokwangsulipun, makin cerak kaliyan al-qur’an ing pagesangan tiang muslim mangka andadoskaken cerak kanti iman. Mekaten wali allah, tiang mu’min kang taqwa. Nalika tiang anggondeli al-qur’an tuwin as-sunnah dados pedoman pagesanganipun kanti sakestu, istiqomah, konsekuen, temen mboten bade sesat.
Jama’ah jum’ah rahimakumullah, pentingipun ngginakaken al-qur’an dados petunjuk saking kemusyrikan, kekafiran, ugi kesesatan mekaten ugi ditegaskaken dening  nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, sahingga sliranipun anjamin mekaten.
فَأَبْشِرُوا ، فَإِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ طَرْفُهُ بِيَدِ اللهِ وَطَرَفُهُ بِأَيْدِيكُمْ ، فَتَمَسَّكُوا بِهِ فَإِنَّكُمْ لَنْ تَهْلِكُوا وَلَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا. (صحيح ) انظر حديث رقم : 34 في صحيح الجامع
“…maka berilah kabar gembira, karena sesungguhnya Al-Qur’an ini satu ujungnya di tangan Allah dan satu ujungnya di tangan-tangan kalian, maka berpegang teguhlah dengannya, maka sesungguhnya kalian tidak akan binasa dan takkan sesat setelahnya selama-lamanya. (Shahih, hadits nomor 34 dalam Shahih al-Jami’).
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Kepripun kemawon kita mboten saget lepas saking al-qur’an tuwin as-sunnah. Keranten al-qur’anul karim amerintahkaken kaum muslimin kanti sedaya kebagusan ugi nyegah saking  sedaya tumindak sesat. Petunjuk-petunjukipun nyakup sedaya aspek, sahingga kanti pangibadatan kang sakestu ugi nebihi pangibadatan kang salah sampun diatur, malahan dados aturan utama kang paling prinsipil.
Al-Qur’an ngajarKAKEN Muslimin KEPRIPUN mu’amalah MRING GUSTI, MEKATEN :
{ وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا } (النساء:36).
Nyembaho pangeran Lan aja pada gawe sekutuan kanti  sawiji. (QS An-Nisaa’: 36).
Penyebahan utawi pangibadatan namung marang pangeran, tuwin upakara pangibadatan namung kanti upakara kang kaasto rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam mekaten prinsip utama ing islam. Kosok wangsulipun, penyembahan/pangibadatan marang saklintunipun allah, sarta panyembahan lintunipun cara rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam dados larangan kang paling keras. Sahingga ayat cekak ing ngajeng sejatinipun mencakup bab-bab kang prinsipil kang mesti ditaati tumrap ummat islam. Keranten mekaten prinsip kang estu imanipun tuwin kang memenuhi syarat-syarat ing beramal kang ditampi dening allah ta’ala. Kosokwangsulipun, menawa anyelisihi kang prinsip niku mangka temen sesat, ugi saget ngrisak keimanan, sahingga batal sedaya amalipun. Mekaten kang ditegaskaken ing al-qur’an:
وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
Dan sesungguhnya telah diwahyukan kepadamu dan kepada (nabi-nabi) yang sebelummu: “Jika kamu mempersekutukan (Tuhan), niscaya akan hapuslah amalmu dan tentulah kamu termasuk orang-orang yang merugi. (QS Az-Zumar: 65).
Jama’ah Jum’at rahimakumullah, ing dalem Al-Qur’an kebab kaliyan petunjuk supados manungsa estu ing pagesangan. Salah satunggileng babagan Pergaulan sesami manungsa kita pendet :
وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَبِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَى وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَنْ كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا
Dan berbuat baiklah kepada dua orang ibu-bapa, karib-kerabat, anak-anak yatim, orang-orang miskin, tetangga yang dekat dan tetangga yang jauh, teman sejawat, ibnu sabil dan hamba sahayamu. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong dan membangga-banggakan diri, (QS An-Nisaa’: 36)
Al-Qur’an ngajaraken Muslimin kados pundi bergaul kaliyan musuh-musuhipun, Allah Subhanahu wa Ta’ala ngendika:
{ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ } (فصلت: 34).
Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antaramu dan antara dia ada permusuhan seolah-olah telah menjadi teman yang sangat setia. (QS Fusshilat: 34).
Al-Qur’an ngajaraken muslimin jual beli, Allah Subhanahu wa Ta’ala paring dawuh:
{ وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا } (البقرة: 275) .
“…padahal Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba.” (QS Al-Baqarah: 275).
Jamah’Jum’ah rahimakumullah,
saben manungsa temtu kemawon ambutuhkaken harta-benda, Al-Qur’an nggih mulangkaken Muslimin kados pundi berinfaq/mbelanjakakenn hartanipun:
{ وَالَّذِينَ إِذَا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا } (الفرقان: 67).
Dan orang-orang yang apabila membelanjakan (harta), mereka tidak berlebih-lebihan, dan tidak (pula) kikir, dan adalah (pembelanjaan itu) di tengah-tengah antara yang demikian. (QS Al-Furqon: 67).
Bahkan dalam hal makan dan minum yang merupakan kebutuhan jasmani, Al-Qur’an mengajari Muslimin bagaimana makan dan minum, maka Allah Ta’ala berfirman:
{ َكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا } (الأعراف: 31).
“…, makan dan minumlah, dan janganlah berlebih-lebihan.” (QS Al-A’raf: 31).
Ing babagan mlampah tuwin sikap ugi diatur Al-Qur’an :
{ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّكَ لَنْ تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَنْ تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا } (الإسراء: 37) .
Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan sombong, karena sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung. (QS Al-Isra’: 37).
Nalika ngadepi manungsa sanes kang merlukaken ketegasan sikap, Al-Qur’an paring pengajaran tumrap Muslimin kados pundi berdialog, Allah Ta’ala berfirman:
{ وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ } (البقرة : 23).
Dan jika kamu (tetap) dalam keraguan tentang Al Qur’an yang Kami wahyukan kepada hamba Kami (Muhammad), buatlah satu surat (saja) yang semisal Al Qur’an itu (QS Al-Baqarah: 23).
بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ
. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ فَاسْتَغْفِرُوْهُ إِنّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرّحِيْمِ




Khutbah Kedua:
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ.
 وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ.
أَمَّا بَعْدُ؛ وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ قَالُوا سَمِعْنَا وَهُمْ لاَ يَسْمَعُونَ
Al-Qur’an ugi ngajarkaken Muslimin babagan perkawis-perkawis agamanipun, kados anglaksanakaken sholat, zakat, pengelolaan zakat, puasa, dan haji yang hal itu diketahui oleh Muslimin baik umum maupun khusus.
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah. Perlu kita sadari, petunjuk dari Al-Qur’an itu bukannya lepas begitu saja, lalu manusia ini tidak ada urusan dengannya. Namun justru dengan telah diwahyukannya Al-Qur’an itu, akan berfungsi bagi siapa saja, baik yang mengimaninya maupun yang mengingkarinya. Sehingga Al-Quran berfungsi sebagai pembela dan penuntut. Pembela bagi orang yang mengimaninya, berupaya memahaminya, dan melaksanakannya sekemampuannya. Dan akan jadi penuntut di pengadilan akherat atas orang yang mengingkarinya, mengabaikannya, tidak mentaatinya dan sebagainya.
Mogi-mugi kita kalebet tiang mu’min kang estu nindakaken al-qur’an sesuai kanti petunjuk-petunjukipun, sahingga Pangeran nglebetkaken  kita ing suwarga. Lan mugi kanti peringatan menika kita anyadari kaluputan lan supenipun kita selami niki kang mboten nindakaken al-qur’an kanti estu, mangga kita mbenahi awak kita kanti nderek petunjuk-petunjuk al-qur’an; sahingga Gusti Pangeran nyelamatkaken kita saking tuntutan al-qur’an kang nyilakakaken kita ing akherat benjang.
 . اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ.
اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ مُجِيْبُ الدّعَوَاتِ
. رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلّاً لِّلَّذِينَ آمَنُوا
 رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ رَبَنَا ءَاتِنَا فِي الدّنْيَا حَسَنَةً وَفِي اْلأَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النّار

. وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ


Khutbah Bahasa Jawa / khutbah basa jawi=

0 Response to "Taat Al Qur’an ngobarkaken semangat Al-qur'an Menerapkaken Al-qur'an"

Post a Comment

MELAYANG

KLik ya..