Taat Al Qur’an ngobarkaken semangat Al-qur'an Menerapkaken Al-qur'an
Khutbah Jum’at:
khutbah basa jawi
khutbah bahasa jawa
Khutbah pertama
إِنّ الْحَمْدَ ِللهِ نَحْمَدُهُ
وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا
وَسَيّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ
فَلاَ هَادِيَ لَهُ
أَشْهَدُ
أَنْ لاَ إِلهَ إِلاّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنّ مُحَمّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ
اَللهُمّ صَلّ وَسَلّمْ عَلى مُحَمّدٍ وَعَلى آلِهِ وِأَصْحَابِهِ وَمَنْ
تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدّيْن.
يَاأَيّهَا الّذَيْنَ آمَنُوْا
اتّقُوا اللهَ حَقّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنّ إِلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ
يَاأَيّهَا
النَاسُ اتّقُوْا رَبّكُمُ الّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ
مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَاءً وَاتّقُوا اللهَ
الَذِي تَسَاءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَام َ إِنّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا
يَاأَيّهَا
الّذِيْنَ آمَنُوْا اتّقُوا اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا يُصْلِحْ لَكُمْ
أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوْلَهُ
فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا،
أَمّا
بَعْدُ فَأِنّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ، وَخَيْرَ الْهَدْىِ هَدْىُ
مُحَمّدٍ صَلّى الله عَلَيْهِ وَسَلّمَ، وَشَرّ اْلأُمُوْرِ مُحْدَثَاتُهَا،
وَكُلّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةً، وَكُلّ ضَلاَلَةِ فِي
النّارِ.
Jama’ah Jum’ah
rahimakumullah,
Mangga kita syukur marang
allah subhanahu wa ta’ala kang sampun maringi kitamapinten-pinten kani’matan…. langkung utami karupi hidayah tuwin iman.
shalawat ugi salam mugi-mugi tansah ka aturaken dumateng junjungan kita nabi muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam,
keluarganipun, para sahabat, tuwin para pengikutipun kang setia ngantos akhir zaman sakmangke....
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah, mangga kita tansah taqwa mring Pangeran kanti sebener-beneripun
taqwa, anglampahi perintah-perintahipun sekiat kemampuan kita, ugi nebihi sedaya
awisanipun.
Supados ningkatkaken taqwa, mangga kita ngrenungkaken babagan pentingipun
Al-Qur’an ing pagesangan. kedah kita sadari munapa sebeneripun fungsi Al-Quran niku
tuwin kepripun kita fungsikaken.
Al-Qur’anul Kariem firman Allah
Rabbil ‘alamien, kang sampun Allah turunkakenn marang Rasul-ipun, Muhammad
shallallahu ‘alaihi wa sallam, kagem medalkaken manungsa saking pepeteng tumuju
pepadang.
هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ ءَايَاتٍ
بَيِّنَاتٍ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَإِنَّ اللَّهَ
بِكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(
paduka kang nurunkaken tumrap sira-ne ayat-ayat kang terang (Al Qur’an)
supados deweke mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya. Dan sesungguhnya
Allah benar-benar Maha Penyantun lagi Maha Penyayang terhadapmu. (QS Al-hadiid/ 57: 9).
jama’ah jum’ah
rahimakumullah,.. allah nurunkakenn al-qur’an menika supados medalkaken manungsa saking kesyirikan, kekafiran, ugi
pendapat-pendapat kang bertentangan kaliyan kebenaran, tumuju ing keimanan; ananging
nalika manungsa mboten kersa gondelan tuwin merujuk teng al-qur’an, temtu kemawon mboten bade
ngraoskaken petunjuk tuwin iman. senaosa ngaku beriman, ananging nalika kang
diikuti sanes al-qur’an tuwin sunnah
rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, temtu kemawon luput saking menika. jalaran allah ta’ala menegaskaken:
فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ فَأَنَّى
تُصْرَفُونَ [يونس : 32]
“…mangka ora
ano sakbibare kabeneran iku, kajobo kesesatan. Banjur kepiye sira dipalingkaken
(saking kabeneran)?” (QS Yunus/10:32).
Andadekaken al-qur’an sebagai rujukan tuwin ditaat
menika artosipun taat marang al-qur’an ugi as-sunnah (yaiku sunnah rasul utawi hadits). Keranten al-qur’an ugi as-sunnah dados kaleh
bab pokok ing islam kang mboten saget dipisah-pisahkaken. Mboten angsal kang
satunggil diginakaken banjur kang
sanesipun dibuang. Kekalihipun wajib dipun gondeli tuwin ditaati.
Nalika kang diyakini tuwin
ditaati sanes saking al-qur’an ugi as-sunnah, berarti manungsa niku piyambak kang mboten purun memfungsikaken al-qur’an kang medalkaken piyambakipun saking kekufuran tuwin
kemusyrikan tumuju ing iman.
Upaya niki aningkatkaken iman kanti gondelan al-qur’an munapa sampun dilaksanakaken secara nyata. Mangga kita nimbang awak
kita. Katah tiang kang semangat
ngikuti motivasi niki, ngikuti motivasi niki kanti tiket kang ageng . Ninggalkaken ajaran motivasi tertentu kang sampun dinyatakaken
sesat ulama senaosa dilaksanakaken ramai-ramai kanti ngikuti training-training utawis latihan-latihan, kang
mboten trep kaliyan al-qur’an ugi as-sunnah.
Mekaten ugi resep niki dados obat ruh saking amalan kang diburu ing
pundi kemawon. Sae arupi tips-tipsnya utawi praktek
olahraganipun. Kang haram-haram,
pakaian mboten sesuai syari’at, ugi bergaul campur aduk kakung-putri
tanpa medulikaken aturan islam. Sedaya niku
dikejar, digondeli, tuwin dipraktekkaken.
Kosok wangsulipun kirang semangat kagem
ningkatkaken iman lan taqwa kanti maos al-qur’an, melajari, ngangen-angen, ugi
mraktekkaken;
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah.
MEKATEN
kondisi KANG KITA adepI, tuwin MEKATEN Kang mungkin nyeret kita. Padahal, perlu
kita sadari, bilih tebih tuwin nyingkirkaken al-qur’an saking pagesangan tiang muslim, andadoskaken
cerak kaliyan kekafiran,
kemusyrikan, ugi kesesatan. Mekaten sejatinipun dalan syetan. Kosokwangsulipun, makin cerak kaliyan al-qur’an ing pagesangan tiang
muslim mangka andadoskaken cerak kanti iman. Mekaten wali allah, tiang
mu’min kang taqwa. Nalika tiang anggondeli
al-qur’an tuwin as-sunnah dados pedoman pagesanganipun kanti sakestu, istiqomah, konsekuen, temen mboten bade
sesat.
Jama’ah jum’ah
rahimakumullah, pentingipun ngginakaken
al-qur’an dados petunjuk saking
kemusyrikan, kekafiran, ugi kesesatan mekaten ugi ditegaskaken dening nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, sahingga sliranipun
anjamin mekaten.
…فَأَبْشِرُوا ، فَإِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ طَرْفُهُ
بِيَدِ اللهِ وَطَرَفُهُ بِأَيْدِيكُمْ ، فَتَمَسَّكُوا بِهِ فَإِنَّكُمْ لَنْ
تَهْلِكُوا وَلَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا. (صحيح ) انظر حديث رقم : 34 في صحيح الجامع
“…maka
berilah kabar gembira, karena sesungguhnya Al-Qur’an ini satu ujungnya di
tangan Allah dan satu ujungnya di tangan-tangan kalian, maka berpegang teguhlah
dengannya, maka sesungguhnya kalian tidak akan binasa dan takkan sesat
setelahnya selama-lamanya. (Shahih, hadits nomor 34
dalam Shahih al-Jami’).
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Kepripun
kemawon kita mboten saget lepas saking al-qur’an tuwin as-sunnah.
Keranten al-qur’anul karim amerintahkaken kaum muslimin kanti
sedaya kebagusan ugi nyegah
saking sedaya tumindak
sesat. Petunjuk-petunjukipun nyakup sedaya aspek, sahingga kanti pangibadatan kang sakestu ugi nebihi pangibadatan kang salah sampun diatur,
malahan dados aturan utama kang
paling prinsipil.
Al-Qur’an ngajarKAKEN Muslimin KEPRIPUN mu’amalah
MRING GUSTI, MEKATEN :
{ وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا } (النساء:36).
Nyembaho pangeran Lan aja pada gawe sekutuan kanti sawiji. (QS
An-Nisaa’: 36).
Penyebahan utawi pangibadatan namung marang pangeran, tuwin upakara pangibadatan namung kanti upakara kang kaasto rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam mekaten
prinsip utama ing islam. Kosok wangsulipun,
penyembahan/pangibadatan marang
saklintunipun allah, sarta panyembahan lintunipun cara rasulullah shallallahu
‘alaihi wa sallam dados larangan kang paling keras. Sahingga ayat cekak ing ngajeng sejatinipun mencakup bab-bab kang prinsipil kang mesti ditaati tumrap
ummat islam. Keranten mekaten prinsip kang
estu imanipun tuwin kang
memenuhi syarat-syarat ing beramal kang ditampi dening allah ta’ala. Kosokwangsulipun, menawa anyelisihi
kang prinsip niku mangka temen sesat, ugi saget ngrisak keimanan, sahingga batal sedaya amalipun. Mekaten kang ditegaskaken ing
al-qur’an:
وَلَقَدْ
أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ
لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
Dan sesungguhnya telah diwahyukan
kepadamu dan kepada (nabi-nabi) yang sebelummu: “Jika kamu mempersekutukan
(Tuhan), niscaya akan hapuslah amalmu dan tentulah kamu termasuk orang-orang
yang merugi. (QS Az-Zumar: 65).
Jama’ah
Jum’at rahimakumullah, ing dalem
Al-Qur’an kebab kaliyan petunjuk supados manungsa estu ing pagesangan. Salah
satunggileng babagan Pergaulan sesami manungsa kita pendet :
وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا
وَبِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَى
وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ
أَيْمَانُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَنْ كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا
Dan berbuat baiklah kepada dua orang
ibu-bapa, karib-kerabat, anak-anak yatim, orang-orang miskin, tetangga yang
dekat dan tetangga yang jauh, teman sejawat, ibnu sabil dan hamba sahayamu.
Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong dan
membangga-banggakan diri, (QS An-Nisaa’: 36)
Al-Qur’an ngajaraken Muslimin kados
pundi bergaul kaliyan musuh-musuhipun, Allah Subhanahu wa Ta’ala ngendika:
{ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ } (فصلت: 34).
Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara
yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antaramu dan antara dia ada
permusuhan seolah-olah telah menjadi teman yang sangat setia. (QS Fusshilat: 34).
Al-Qur’an ngajaraken muslimin jual beli,
Allah Subhanahu wa Ta’ala paring dawuh:
{ وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ
وَحَرَّمَ الرِّبَا } (البقرة: 275) .
“…padahal
Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba.” (QS Al-Baqarah: 275).
Jamah’Jum’ah
rahimakumullah,
saben
manungsa temtu kemawon ambutuhkaken harta-benda, Al-Qur’an nggih mulangkaken Muslimin kados
pundi berinfaq/mbelanjakakenn hartanipun:
{ وَالَّذِينَ إِذَا أَنْفَقُوا لَمْ
يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا } (الفرقان: 67).
Dan orang-orang yang apabila
membelanjakan (harta), mereka tidak berlebih-lebihan, dan tidak (pula) kikir,
dan adalah (pembelanjaan itu) di tengah-tengah antara yang demikian. (QS Al-Furqon: 67).
Bahkan dalam hal makan dan minum yang
merupakan kebutuhan jasmani, Al-Qur’an mengajari Muslimin bagaimana makan dan
minum, maka Allah Ta’ala berfirman:
{ َكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا
تُسْرِفُوا } (الأعراف: 31).
“…, makan dan
minumlah, dan janganlah berlebih-lebihan.” (QS
Al-A’raf: 31).
Ing babagan mlampah tuwin sikap ugi
diatur Al-Qur’an :
{ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا
إِنَّكَ لَنْ تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَنْ تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا } (الإسراء: 37) .
Dan janganlah kamu berjalan di muka
bumi ini dengan sombong, karena sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat
menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung. (QS Al-Isra’: 37).
Nalika
ngadepi manungsa sanes kang merlukaken ketegasan sikap, Al-Qur’an paring
pengajaran tumrap Muslimin kados pundi berdialog, Allah Ta’ala berfirman:
{ وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا
نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ } (البقرة : 23).
Dan jika kamu (tetap) dalam keraguan
tentang Al Qur’an yang Kami wahyukan kepada hamba Kami (Muhammad), buatlah satu
surat (saja) yang semisal Al Qur’an itu (QS
Al-Baqarah: 23).
بَارَكَ
اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا
فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ
. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ فَاسْتَغْفِرُوْهُ إِنّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرّحِيْمِ
Khutbah Kedua:
إِنَّ
الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ
بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ
اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ
شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ.
وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى
آلِهِ وَصَحْبِهِ.
أَمَّا
بَعْدُ؛ وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ قَالُوا سَمِعْنَا وَهُمْ لاَ يَسْمَعُونَ
Al-Qur’an
ugi ngajarkaken Muslimin babagan perkawis-perkawis agamanipun, kados anglaksanakaken
sholat, zakat, pengelolaan zakat, puasa, dan haji yang hal itu diketahui oleh
Muslimin baik umum maupun khusus.
Jama’ah Jum’ah rahimakumullah.
Perlu kita sadari, petunjuk dari Al-Qur’an itu bukannya lepas begitu saja, lalu
manusia ini tidak ada urusan dengannya. Namun justru dengan telah diwahyukannya
Al-Qur’an itu, akan berfungsi bagi siapa saja, baik yang mengimaninya maupun
yang mengingkarinya. Sehingga Al-Quran berfungsi sebagai pembela dan penuntut.
Pembela bagi orang yang mengimaninya, berupaya memahaminya, dan melaksanakannya
sekemampuannya. Dan akan jadi penuntut di pengadilan akherat atas orang yang
mengingkarinya, mengabaikannya, tidak mentaatinya dan sebagainya.
Mogi-mugi kita kalebet tiang
mu’min kang estu nindakaken al-qur’an sesuai kanti petunjuk-petunjukipun, sahingga
Pangeran nglebetkaken kita ing suwarga. Lan
mugi kanti peringatan menika kita anyadari kaluputan lan supenipun kita selami
niki kang mboten nindakaken al-qur’an kanti estu, mangga kita mbenahi awak kita
kanti nderek petunjuk-petunjuk al-qur’an; sahingga Gusti Pangeran nyelamatkaken
kita saking tuntutan al-qur’an kang nyilakakaken kita ing akherat benjang.
. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ
مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ،
إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ.
وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا
بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ
مَجِيْدٌ.
اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ،
وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ،
إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ مُجِيْبُ الدّعَوَاتِ
. رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ
سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلّاً لِّلَّذِينَ
آمَنُوا
رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ رَبَّنَا
ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ
الْخَاسِرِينَ رَبَنَا ءَاتِنَا فِي الدّنْيَا حَسَنَةً وَفِي اْلأَخِرَةِ
حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النّار
. وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Khutbah Bahasa Jawa / khutbah basa jawi=
0 Response to "Taat Al Qur’an ngobarkaken semangat Al-qur'an Menerapkaken Al-qur'an"
Post a Comment