ini

LIHAT INI JUGA YA

COBA DISINI

KLik ya..

MELAYANG





khutbah basa jawi Kanti Takwa Kita ngupaya Masa depan kang Gemilang



Masa DepAn gemilang

  


إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْهُ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. يَا أَيُّهَا النَّاسُ أُوْصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوْا رَبَّكُمُ الَّذِيْ خَلَقَكُمْ مِّنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَآءً وَاتَّقُوا اللهَ الَّذِيْ تَسَآءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَامَ إِنَّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا. يَا أَيُّهَا الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا. يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوْلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا.
Jama’ah Jum’at rakhimaniy wa rakhimakumullah
mboten wonten panentrem ati kang bener-bener nyegerke, lan mboten wonten obat kang paling mujarab kajobo taqwa dumateng Allah. namung  taqwa marang Allah, satunggal jalan keluar saking problem kehidupan, kang maringi berkah gesang, sarto nylametkaken saking adzab ing donya menopo malih ing akhirat sakmangke, sebab taqwa meniko tiang saget angsal Surga Allah Subhannahu wa Ta'ala.
Taqwa niku piyambak ngandung makna kang bervariasi wonten ing kalangan ulama. Nanging intine  namung satunggal inggih meniko tiang kang Nyuwun perlindungan dumateng gusti Allah Subhannahu wa Ta'ala saking adzabipun, nindakakaen  munapa kang dipun perintahkaken Pangeran lan nebihi sedoyo awisanipun.
makna taqwa dumateng Pangeran inggih meniko ajrih kaliyan murkanipun Pangeran, sahingga waget andadosaken  perkarwis kang gede  kang mesti diduweni dening saben-saben manungso. Imam Ahmad bin Hambal Radhiallaahu anhu sampun mucal, “Taqwa yoiku ninggalke apa-apa kang dikarepkake hawa nafsu, jalaran ajrih (dumateng Dzat kang Maha Agung)”.
Hadirin Jama’ah Jum’at rakhimaniy wa rakhimakumullah
Saktemene Allah Subhannahu wa Ta'ala sampun paring wasiat taqwa meniko, mboten namung dumateng umat Nabi Muhammad SAW, nanging wasiat meniko wiwit umat-umat sakdurunge, lan saking meniko saget kita tingali bilih taqwa meniko kang dikersakaken Pangeran..
.
sakwijineng dinten  Rasulullah Shalallaahu alaihi wasalam paring wasiat bab taqwa, hadist meniko diriwayataken dening Irbadh bin Sariyah bahwasanipun Rasulullah Shalallaahu alaihi wasalam saksampunipun sholat subuh berjamaah, lajeng wenehi saktunggilen nasihat kang nasihatanipun koyo-koyo nasihat terakhir saking Rasulullah,  kang saget netesaken loh lan nggetaraken manahipun  poro shokhabatipun...


أَوْصِيْكُمْ بِتَقْوَى اللهِ وَالسَّمْعِ وَالطَّاعَةِ، وَإِنْ كَانَ عَبْدًا حَبَشِيًّا، فَإِنَّهُ مَنْ يَعِشْ مِنْكُمْ فَسَيَرَى اخْتِلاَفًا كَثِيْرًا، فَعَلَيْكُمْ بِسُنَّتِيْ وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ الْمَهْدِيِّيْنَ، عَضُّوْا عَلَيْهَا بِالنَّوَاجِذِ، وَإِيَّاكُمْ وَمُحْدَثَاتِ اْلأُمُوْرِ، فَإِنَّ كُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ.
Artinya: “Aku wasiate kanggo awakmu kabeh ,..... supaya taqwa marang Allah,.... mireng  lan taat, sakniaso marang budak keturunan Habsyi(negro)....... Mila saktemene sak sinteno soko iro kang  urip(wektu-wektu akhir zaman sakmangke),.... deweke dadi saksi akehe  beda pendapat..... jalaran, siro kudu ngikuti sunnahku lan sunnah khulafaurrasyidin kang kaparingan pituduh..... Sak lanjute Geget kuat-kuat kanti gigi gerahammu..... (cekel sunnahku kuat-kuat)..... Lan siro waspada marang perkara kang diana-anakaken(bid’ah)...... jalaran saben bid’ah iku sesat”..... (HR. Ahmad IV:126-127; Abu Dawud, 4583; Tarmidzi, 2676, Ibnu Majah, 43; Ad-Darimi 1:44-45; Al-Baghawi, 1-205, syarah dan As Sunnah, dan Tarmidzi, hadits hasan shahih, dan shahih menurut Syaikh Al-Albani).



Hadirin Jama’ah Jum’at rakhimani wa rakhimakumullah.
Babagan sabda Rasulullah Shalallaahu alaihi wasalam: “Aku wasiatke tumrap awak ira kabeh supayane bertaqwa marang Allah, mireng lan taat”,  Ibnu Rajab mucal, inggih meniko, “kata mireng tuwin taat, anyakup kebahagiaan dunyo lan akhirat. saklajengipun taqwa dados penjamin kebahagiaan ing dunyo tuwin akhirat....

Hadirin sidang Jum’at rakhimani wa rakhimakumullah
kajobo penjelasan ing inggil meniko taqwa uga dadosi saksae-saenipun rasukan lan bekal tiang mu’min, meniko trep kang digambaraken Allah Subhannahu wa Ta'ala wonten ing surat Al-A’raaf ayat 26 lan Al-Baqarah ayat 197=




يَٰبَنِىٓ ءَادَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَٰرِى سَوْءَٰتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ ٱلتَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ ءَايَٰتِ ٱللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ 



 Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutup auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian takwa itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat.


 

Menika daos satunggileng ayat saking Pengeran supados sira pada eling


 
.
intinipun Allah paring pituduh marang  manungsa bilih saksae-saenipun rasukan yaiku rasukan kang waget nutupi aurat kang lahir utawi batin, lan sekaligus pakaian kang paling sae inggih meniko at-taqwa.
Qasim bin Malik ngriwayataken saking ‘Auf saking Ma’bad Al-Juhani ngendiko, bilih maksud sukan taqwa inggih menika al-hayaa’(malu). nanging Ibnu Abbas berpendapat bilih rasukanan taqwa inggih menika amal shalih, wajah kang simpatik, lan waget kanti makna munapa kang Allah ajarke lan ditedahake.


ٱلْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَٰتٌ ۚ فَمَن فَرَضَ فِيهِنَّ ٱلْحَجَّ فَلَا رَفَثَ وَلَا فُسُوقَ وَلَا جِدَالَ فِى ٱلْحَجِّ ۗ وَمَا تَفْعَلُوا۟ مِنْ خَيْرٍ يَعْلَمْهُ ٱللَّهُ ۗ وَتَزَوَّدُوا۟ فَإِنَّ خَيْرَ ٱلزَّادِ ٱلتَّقْوَىٰ ۚ وَٱتَّقُونِ يَٰٓأُو۟لِى ٱلْأَلْبَٰبِ 

 
(Musim) haji adalah beberapa bulan yang dimaklumi, barangsiapa yang menetapkan niatnya dalam bulan itu akan mengerjakan haji, maka tidak boleh rafats, berbuat fasik dan berbantah-bantahan di dalam masa mengerjakan haji. Dan apa yang kamu kerjakan berupa kebaikan, niscaya Allah mengetahuinya. Berbekallah, dan sesungguhnya sebaik-baik bekal adalah takwa dan bertakwalah kepada-Ku hai orang-orang yang berakal.

‘saksae-saenipun bekal inggih meniko taqwa’  trep kaliyan  firman Allah ing surat Al-Baqarah ayat 197:
“Berbekallah, lan saktemene saksae-saene bekal yoiku taqwa lan podo taqwao marang Aku, hai wong-wong kang berakal”


Ibnu Katsir rahimahullah nafsiraken ayat meniko, kanti nyatakaken bilih kalimat “saktemene saksae-saene bekal inggih menika taqwa”, nunjukake bilih nalikane Allah paring perintah marang  hambanipun nyiapaken bekal ing  dunyo, mongko Allah nunjukaken bekal kanggo ing  akhirat sak mangke(inggih menika taqwa).
Para hadirin kang berbahagia.
Seandainipun kita mampu nerapaken utawi ngelaksanaken, kekaleh  ayat meniko, mboten senes meniko hal kang mustahil, sak lanjutipun niki dados modal kang utama tumrap manungsa kang  taat dumateng  Sang Pencipta.
Poro Sederek kang dimulyaken Allah, katah sanget  faktor-faktor penunjang, supadose kita saget ngraosaken ketaqwaan meniko, ing sakperaanganipun inggih meniko:
1. Mahabbatullah
2. Muraqabatullah (ngraos tansah wonten ing pengawasan Allah)
3. Nebihi penyakit hati
4. Nundukaken hawa nafsu
5. waspada tipu daya syaitan
1.      Mahabbatullah
Ibnu Qayyim rahimahullah ngendiko:
“Mahabbah iku ibarat win(katresnan) ing ati, akaripun inggih meniko rendah diri  ing ngarep Dzat kang ditresnani, batangipun inggih meniko ma’rifah kepadaNya, pangipun inggih meniko rraos ajrih dumateng (siksa)Nipun, gongipun inggihmeniko raos isin marang Allah, buahipun inggih meniko taat kaliyan Allah, bahan penyiramanipun inggih meniko dzikir marang Allah, kapan wae, menawi amalan-amalan niki wau kirang mongko raos mahabbah dumateng  Allah ugi kirang”. (Raudlatul Muhibin, 409, Darush Shofa).
2.      Muraqaballah (ngraosaken wonten ing  pengawasan Allah)
Allah Subhannahu wa Ta'ala Ngendiko :

هُوَ ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضَ فِى سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ ٱسْتَوَىٰ عَلَى ٱلْعَرْشِ ۚ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِى ٱلْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ ٱلسَّمَآءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا ۖ وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ ۚ وَٱللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 


Paduka kang  nyiptakaken langit lan bumi ing enem mangsa: banjur paduka nglenggahi ing sakduwure 'Arsy..... paduka mersani apa kang mlebu ing bumi lan apa kang metu saka bumi.... lan apa kang mudun saka langit...  lan apa kang munggah ing paduka.... lan paduka bebarengan sira ing sisih ngendi wae sira ana..... lan Allah Maha pirsa  apa kang sira tindakke....

 
Makna ayat niki, inggih meniko Allah ngawasi lan nyaksikake  kelakuan manungsa.saben ... ing wektu kapan kemawon ..... lan ing  papan pundi kemawon ..... ing darat utawi ing laut,..... ing wektu wengi nopo maleh  wektu siang...... Ing griya utawa ing njawi...... Saben-saben barang  iku ing ilmu paduka...., paduka(Allah) mireng caturan manungsa...., mresaani papan.... ing pundikemawin,....  lan Mresani  apa kang siro delikake sarto  kang siro fikirke”. (Tafsir Al-Qur’anul Adzim, IV/304).
3.      nebihi penyakit hati
Para hadirin.
ing dunyo niki mboten wonten kejahatan lan bencana besar, kejobo penyebabipun inggih meniko kealakuan-kelakuan dosa lan maksiat. Ananging  penyebab dosa iku kath sanget, satunggalipun inggih meniko penyakit hati, penyakit kang cukup kronis, kang nimpa katah manungso, koyoto dengki, seneng kenikmatan tiang sanes sirno utawi pindah, utawi ghibah mbika aibipun  tiang sanes, lan satunggil malih penyakit kang ora diampuni Allah yoiku Syirik. naudzubillah.
4.      Nundukkaken hawa nafsu
menawi kito mampu nahan lan nundukaken hawa nafsu, kita saget angsal kabegjan lan tanda ontenipun nilai takwa ing pribadi kito sarto ing akhirat angsal balasan Surga. Kados  firman Allah kang artinipun:
“Lan wong-wong kang ajreh marang Tuhanipun lan nahan diri saking hawa nafsunipun, mongko saktemene Surga biku papan tinggale.” (An-Nazi’at: 40-41)
5.      Waspada tipu daya syaithan
Para hadirin kang berbahagia.
sampun kita ngertosi bilih  syaithan niku ngadang-ngadangi tiang-tiang mu’min. bebendu kang pertama inggih meniko kufur, menawi tiang selamat saking kekufuran, maka syaithan nggunakakenn cara sanes kaping kalih kang arupi bid’ah, menawimanungso selamat mongko syaithan nggunakaken cara kang ketiga inggih meniko dosa-dosa ageng, menawi  mboten kaasil, diterusaken ngangge cara nggoda saking perbuatan mubah, sehinggo manungsa nyibukaken diri ing perkara niki, menawi mboten mampu maleh,  mongko syaithan nggerakaken bala tentaranipun kangge munculaken mawerni-werni  gangguan lan coba.
Poro sederek rakhimani warokhimakumullah
Mongko ora diragukaken maleh, bilih mangertosi rintangan-rintangan kang digawe syaithan lan mangertosi papan-papan  masukipun teng ati anak Adam saking bujuk rayu syaithan dados poin kiyambak kangge kita.
Hadirin jama’h jum’at rakhimaniy wa rakhimakumullah
meniko kang saget kulo sampaikaken, kita nyuwun dumateng  Allah mugi-mugi kito termasuk tiang-tiang kang Muttaqin kang  tansah istiqomah.
بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ، وَتَقَبَلَّ اللهُ مِنِّيْ وَمِنْكُمْ تِلاَوَتَهُ، إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ.





Khutbah Kedua

إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا} وَقَالَ: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا}
ثُمَّ اعْلَمُوْا فَإِنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِالصَّلاَةِ وَالسَّلاَمِ عَلَى رَسُوْلِهِ فَقَالَ: {إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا}.
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ. اَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا. سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ، وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ. وَأَقِمِ الصَّلاَةَ




0 Response to "khutbah basa jawi Kanti Takwa Kita ngupaya Masa depan kang Gemilang "

Post a Comment

MELAYANG

KLik ya..