khutbah jum'at basa jawi krama inggil
Hamba Allah Dan Ummat Nabi
Muhammad SAW
Oleh: Muhammad An-Nawawi
Sampun dados kewajiban tiang Muslim nyandang
kalih kesadaran/keweningan, kesadaran dados hambanipun Allah Ta’ala tuwin
kesadaran dados umat Muhammad Rasulullah Shallallaahu alaihi wasallam. Menawi kesadaran/keweningan niki sirna saking manahipun
tiang Mukmin maka tindakan tuwin amalanipun bakal ngawur lan sembrono kang ngakibataken
Allah Ta’ala mboten kersa menehi ganjaran menawa kemawon, kejaba siksa.
Kesadaran kepisan, kesadaran bilih kita dados
hamba Allah Ta’ala kang kita tampakaken ing setiap aktifitas saben dintenipun. Secara
bahasa agama disebut (إِظْهَاُر الْعُبُوْدِيَّةِ) dados saget nampakaken manembah tuwin sujudipun
namung marang Allah. Contohnipun menawi kita ajeng dahar, sakniaso pari menika kita
tanem ing sawah kita , beras kita masak piyambak ananging nalika kita ajeng
dahar disunnahaken berdo’a:
اَللَّهُمَّ بَاِركْ لَنَا
فِيْهِ وَأَطْعِمْنَا مِنْهُ. (صحيح الترمذي، 3/158).
“duh
gusti Allah paringana kawula keberkahan saking(rizki kawula) paringana kawula makanan
saking (rizki)menika”
Donga menika njelasaken bilih Allah
Ta’ala kemawon kang paring rizki, mboten sawah utawi saksanese. Mekaten uga
kita nalika gadah mobil utawi kendaraan saksanesipun, sakniaso kita mundut
kendaraan kanthi usahanipun piyambak, kanthi artonipun piyambak, ananging nalika
ajeng ngendarai disunnahaken berdo’a:
بِسْمِ اللهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ سُبْحَانَ اللهِ
الَّذِيْ سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِيْنَ وَأَنَّا إِلَى
رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُوْنَ. (صحيح الترمذي، 3/156).
Ikhwan fillah
rahimakumullah
Doa menika dados contoh sanes bilih tiap
detik kita kedah nyatakaken bentuk pangibadatan kita marang Allah Ta’ala,
menawi pernyataan menika ilang, saget nerangaken bilih iman sampun risak ing
bumi menika lan bakal ilang, sak lanjutipun muncul kesombongan tuwin
keangkuhan, peristiwa menika sampun kalampahan ing zamanipun Nabi Musa kang nalika semanten
penguasanipun lalim lan sombong sahingga supe saking statusipun hamba,
malahan raja menika sombong, ngantos-antos mucal awake niku dados Tuhan, deweke
merintahaken tumrap rakyatipun supaya nyembah marang raja, inggih menika raja
Fir’aun.
Kenyataan ing inggil menika dados gambaran
sami zaman sak meniko, kathah tiang-tiang modern kang seharuse dados hamba
Allah Ta’ala ngalihaken penghambaan ing harta, wanita tuwin dunya. Tiap dinten
ing benakipun namung di masuki mawarni-warni persoalan dunya, madosi kenikmatan
tuwin kepuasan dunya kemawon, tanpa
merhatikaken kepentingan akhirat. padahal kenikmatan akhirat langkung sae
saking kenikmatan dunya, langku-langkung
nikmat ing akhirat menika kekal abadi.
Ihwan Fillah rahimakumullah
Allah Ta’ala nyiptakaken manungsa mboten
namung numpuk harta benda, ananging Allah Ta’ala nyiptakake manungsa lan jin namung
supaya nyembah marang Allah.
“Dan tidaklah Aku ciptakan jin dan
manusia melainkan hanya untuk beribadah kepadaKu.” (Adz-Dzariyat: 56).
Makna penghambaan kepada Allah Ta’ala adalah
mengesakannya dalam beribadah dan mengkhusus-kan kepadaNya dalam berdo’a,
tentang hal ini Syekh Muhammad bin Shalih Al-Utsaimin dalam bukunya Syarah
Tsalasah Usul, maparaken persoalan penting kang kedah dimangertosi tumrap kaum
Muslimin:
اْلأُوْلَى
اَلْعِلْمُ وَهُوَ مَعْرِفَةُ اللهِ، مَعْرِفَةُ نَبِيِّهِ وَمَعْرِفَةُ دِيْنِهِ
اْلإِسْلاَمِ بِاْلأَدِلَّةِ. الثَّانِيَةُ اَلْعَمَلُ بِهِ. الثَّالِثَةُ اَلدَّعْوَةُ إِلَيْهِ.
“Kapisan
inggih meniko ilmu, yaiku ngenal Allah, ngenal Rasul
tuwin Dienul Islam, kanti dalil-dalil ipun. kedua ngamalaken,
ketiga ndakwahaken.”
Ikhwan fillah rahimakumullah.
Syaikh Muhammad At-Tamimi
ing kitab Tauhid, menehi penjelasan bilih ayat ing inggil, nunjukaken keistimewaan
Tauhid tuwin keuntungan kang diperoleh ing dalem kehidupan ing dunya dumugi
akhirat. Lan nunjukaken bilih syirik meniko perbuatan dzalim kang saget mbatalaken
iman menawi syirik wau ageng, utawi ngirangi iman menawi syirik asghar (syirik
kecil).
Akibat buruk tiang kang nyampuradukaken
keimanan kaliyan syirik dingendikaken dening Allah Ta’ala:
“Saktemene Allah ora ngampuni dosa
syirik anangeng Slirane ngampuni
dosa apa wae kejaba syirik, kanggo sapa kang dikehendaki.”
مَنْ
مَاتَ وَهُوَ يَدْعُوْ مِنْ دُوْنِ اللهِ نِدًّا دَخَلَ النَّارَ. (البخاري عن ابن
مسعود).
“sapa
wonge kang mati ing dalem nyembah selain Allah, niscaya masuk ing Neraka.”
مَنْ
لَقِيَ اللهَ لاَ يُشْرِكُ بِهِ شَيْئًا دَخَلَ الْجَنَّةَ وَمَنْ لَقِيَ يُشْرِكُ
بِهِ شَيْئًا دَخَلَ النَّارَ. (مسلم عن جابر).
“sapa
wonge nemoni Allah Ta’ala (mati) ing dalem kahanan ora nglakukake syirik sekedik
menapa pun, tentu masuk Surga, ananging sapa wonge nemoni ALLah (mati) ing dalem
kahanan nglakukake syirik marang Slirane, maka deweke temen masuk Neraka.”
Ihwan fillah rahimakumullah.
Meniko seharuse, kaum Muslimin tansah sadar ing
statusipun yaiku status kehambaan marang Allah Ta’ala. Lan cara menghamba nipun
kedah sesuai kalian manhaj kang shohih tanpa campuran syubhat lan
kesyirikan. Intinipun penghambaan inggih meniko beribadah marang
Allah Ta’ala lan ora nglakukaken syirik marang Allah kanthi menapa kemawon.
Kesadaran kaping kalih
dados ummat Rasulullah Shallallaahu alaihi wasallam
Kesadaran dados umat rasul, inggih
meniko nyadari bilih amalan-amalan kita bakal ditrima dening Allah Ta’ala kanthi
syarat sesuai sunnah Rasulullah Shallallaahu alaihi wasallam .
Syaikh Muhammad bin Shalih Al-Utsaimin njelasAken konsekuensi
mengenal Rasul inggih meniko nrima menapa kemawon perintahipun ngestuaken apa kang
diberitake, matuhi perintahipun, nebihi menapa kemawon larangan-nipun,
netepi perkara kanthi syariat tuwin ridha kanthi putusan-nipun.
kalangan ahli sunnah waljama’ah
sepakat ngimani lan njalanaken apa-apa kang diperintah rasulullah, nebihi
sedoyo larangan rasulullah. Lan Ora bakal ditrima ibadah tiang tanpa ngikuti
sunnah Rasulullah Shallallaahu alaihi wasallam kados hadits menika:
مَنْ
عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ. (مسلم).
“sapa wonge
nindakkake sakwijine amalan ing dalem agama kang ora ano perintah ku maka iku katolak.” (HR. Muslim).
مَنْ
أَحْدَثَ فِي أَمْرِنَا هَذَا مَا لَيْسَ مِنْهُ فَهُوَ رَدٌّ. (البخاري ومسلم).
“Sapa
Wonge kang ngana-anakake ing dalem perkara agama lan ora ano perintah ku maka iku tertolak.” (HR. Al-Bukhari
dan Muslim).
Ningali hadits meniko, tiap kaum
Muslimin ing dalem aktifitasipun kedah merujuk ing apa kang di asto dening Nabi
Muhammad Shallallaahu alaihi wa Sallam , sae niku ucapan, perbuatan utawi
taqrir(ketetapan).
Ihwan fillah Rahimakumullah.
Kathah saking kaum Muslimin, kang nyalahi man-haj
Rasulullah, ngatasnamakaken Islam. Lan kathah-kathahe
deweke mboten mangertosi bilih perbuatan meniko tertolak jalaran mboten sesuai kalian
sunnah Nabi. Misalipun deweke nyalahi manhaj dakwah Salafus Shalih,
Contohipun berdakwah kanthi musik, nada dan dakwa, sandiwara, fragmen,
cerita-cerita, wayang lan sanes-sanisipun.
Kados ngedikane Asy-syaikh Abdul
Salam bin Barjas bin Naser Ali Abdul Karim ing bukunipun Hujajul
Qowiyah kang ngutip saking ngendikane Al-Ajurri ing kitab As-Syari’ah
bilih Ali.Ra tuwin Ibnu Masu’d sami ngendiko:
لاَ
يَنْفَعُ قَوْلٌ إِلاَّ بِعَمَلٍ وَلاَ قَوْلٌ وَعَمَلٌ إِلاَّ بِنِيَّةٍ وَلاَ
نِيَّةٌ إِلاَّ بِمُوَافَقَةِ السُّنَّةِ.
“Ora
bermanfaat wucalan kecuali kanthi perbuatan lan uga ora bermanfaat wucalan lan perbuatan kecuali kanthi niat. lan
niat pun ora bermanfaat kecuali sesuai kanthi sunnah.”
بَارَكَ اللهُ
لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا
فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا
وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ.
Khutbah Kedua
الْحَمْدُ
لِلَّهِ الَّذِيْ أَرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالْهُدَى وَدِيْنِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ
عَلَى الدِّيْنِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُوْنَ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـهَ
إِلاَّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ.
فَإِنَّ
أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ، وَأَحْسَنَ الْهَدْيِ هَدْيُ
مُحَمَّدٍ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَّرَ الأُمُورِ مُحْدَثَاتُهَا
وَكُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ وَكُلَّ ضَلاَلَةٍ فِي
النَّارِ.
Lan sak sae-saenipun perkataan inggih
meniko Kitabullah Kang Maha Agung lan sak sae-saenipun petunjuk inggih meniko
petunjuk Muhammad Shallallaahu alaihi wa Sallam , sak ala-alane urusan inggih
meniko perkara kang anyar lan setiap perkara kang anyar (ing dalem agama) niku
bid’ah lan setiap bid’ah niku sesat, lan setiap kesesatan adalah di Neraka.
(HR. An-Nasa’i).
Ihwan Fillah rahimakumullah.
Kekalih kesadaran meniko kedah di imut
setiap waktu lan kahanan, jalaran meniko dados sumber petunjuk ing dalem
kehidupan. Kanthi nyadari kekalih kesadaran yaiku njalanaken syariat kanthi sesuai
manhaj ahlul sunnah tanpo tercampur bid’ah tuwin kesyirikan. Kanthi meniko,
ngikuti manhaj Rasulullah Shallallaahu alaihi wasallam tuwin manhaj
para sahabat sak-sampunipun yaiku Al-Qur‘an kang diturunaken Allah Ta’ala marang
Rasul-ipun, kang dijelasaken tumrap para sahabatipun ing hadits-hadits shahih kekalih kesadaran meniko kang kedah di imut
setiap saat, inggih meniko kesadaran negakaken kalimah tauhid berdasark kalian
manhaj ahlus-sunnah lan merintahaken umat Islam supados cecepengan marang kekalihipun. akhir kata :
تَرَكْتُ
فِيْكُمْ شَيْئَيْنِ لَنْ تَضِلُّوْا بَعْدَهُمَا، كِتَابَ اللهِ وَسُنَّتِيْ
وَلَنْ يَتَفَرَّقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَى الْحَوْضَ.
“Aku
tinggalke kanggo siro kabeh kalih perkara kang siro ora bakal tersesat, yaiku
berpegang teguh marang kekalih perkara iku. yaiku Kitabullah lan sunnahku. Sehingga
ora bakal bercerai berai sehingga kalih perkara iki ngantarake siro ing telaga
(Surga).” (Dishahikan oleh al-albani dalam kitab Shahihul jami’)
Wallahu A’lamu bis shawab
Akhiru
da’wana Walhamdulillahi Rabbil Alamin
KUMPULAN KHUTBAH BASA JAWI / KHUTBAH BAHASA JAWA =
0 Response to "khutbah jum'at basa jawi krama inggil"
Post a Comment