KHUTBAH BAHASA JAWA GAYA HIDUP ISLAMI LAN JAHILI
KHUTBAH JUMAT PERTAMA
الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيْمٍ
وَفَضَّلَهُ عَلَى كَثِيْرٍ مِمَّنْ خَلَقَ بِالْإِنْعَامِ وَالتَّكْرِيْمِ،
فَإِنِ اسْتَقَامَ عَلى طَاعَةِ اللهِ اسْتَمَرَّ لَهُ هذَا التَّفْضِيْلُ فِي جَنَّاتِ النَّعِيْمِ،
وَإِلاَّ رُدَّ فِي الْهَوَانِ وَالْعَذَابِ الْأَلِيْمِ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَهُوَ الْخَلاَّقُ الْعَلِيْمِ،
وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ شَهِدَ لَهُ رَبُّهُ بِقَوْلِهِ:
{وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيْمِ} صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ الَّذِيْنَ سَارُوْا عَلَى النَّهْجِ القَوِيْمِ وَالصِّرَاطِ المُسْتَقِيْمِ،
وَسَلَّمَ تَسْلِيْماً كَثِيْرًا،
أَمَّ بَعْدُ
Hadirin jamaah Jumat
yang berbahagia rahimakumullah
Wonten kaleh
hal kang umumipun dipadosi manungsa ing pagesangan.
Kang sepisan injih menika kasaenan (al-khair), tuwin kang
kekalih injih menika kasenengan (as-sa’adah).
Saben-saben tiang anggadai pandangan kang benten nalika mahami hakikat kekalihipun. Perbedaan menika kang andasari munculipun mawarni-warni gaya hidup manungsa.
Ing pandangan
Islam gaya hidup tersebut saget dikelompokaken dados kalih golongan, injih menika: 1) gaya hidup Islami, tuwin
2) gaya hidup jahili.
Gaya hidup Islami anggadai landasan kang mutlak tuwin
kuat, injih menika tauhid. menika gaya
hidup tiang kang beriman. Menawi gaya hidup jahili, landasanipun bersifat
relatif tuwin rapuh, injih menika syirik. Menika gaya hidup tiang kafir.
Saben-saben muslim supadosipun anggadahi gaya hidup
Islami nalika nglampai gesang ing dunya tuwin
amraktekaken ing pagesanganipun. menika
trep kaliyan firman Allah berikut ini,
Artinya: Katakanlah,“Inilah jalan
(agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah
dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang
yang musyrik”. (QS. Yusuf: 108).
Kanti dasar ayat ing nginggil jelas bilih gaya
hidup Islami hukumipun wajib kagem saben muslim, tuwin gaya hidup jahili dados
haram tumrap piyambake. Ananging kemawon ing
kenyataanipun justru gaya hidup
jahili (kang diharamkaken) menika saget nguasani kekatahing pkapribaden umat Islam. Fenomena niki
persis kados kang dinubutkaken
Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Salam.
Beliau bersabda,
لاَ
تَقُوْمُ
السَّاعَةُ
حَتَّى
تَأْخُذَ
أُمَّتِيْ
بِأَخْذِ
الْقُرُوْنِ
قَبْلَهَا
شِبْرًا
بِشِبْرٍ
وَذِرَاعًا
بِذِرَاعٍ. فَقِيْلَ: يَا رَسُوْلَ اللهِ، كَفَارِسَ وَالرُّوْمِ.
فَقَالَ: وَمَنِ النَّاسُ
إِلاَّ
أُولَـئِكَ. (رواه البخاري
عن أبي هريرة،
صحيح).
Artinya: “ora bakal kejaden
kiamat sakderenge umatku ngikuti jejak umat ing zaman-zaman sedurunge, sekilan
mawi sekilan tuwin selangkah mawi selangkah”. Wonten shohabat kang ngajukaken
pamundutan, “duh Rasulullah, menapo kang panjenengan maksud ngikuti tiang
Persia lan Romawi?” Jawabipun rosul, “Sinten maneh yen dudu kaum iku?”
(HR. Al-Bukhari dari Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu,
shahih).
لَتَتَّبِعَنَّ سَنَنَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوْا جُحْرَ ضَبٍّ تَبِعْتُمُوْهُمْ. قُلْنَا: يَا رَسُوْلَ اللهِ، اَلْيَهُوْدُ وَالنَّصَارَى. قَالَ: فَمَنْ. (رواه البخاري عن أبي سعيد الخدري، صحيح).
Artinya: “Saktemene
panjenengan bakal ngikuti jejak tiang-tiang kang sakdurunge panjenengan, sekilan mawi sekilan tuwin
selangkah mawi selangkah, malah menawi deweke mlebet teng sakjruning leng, yekti
panjenengan bakal ngikuti deweke”. Kulo ngajukaken periksa,”duh Rasulullah, munapa
kang panjenengan maksut tiang Yahudi tuwin Nasrani?” nabi maringi jawab, “sinten
maneh?” (HR. Al-Bukhari dari Abu Sa’id Al-Khudri radhiallahu ‘anhu, shahih).
Hadirin jamaah Jumat rahimakumullah.
Hadits ing nginggil gambarkaken saktunggiling zaman nalika kekatahing umat Islam samput kaluputan saking kapribaden Islamipun jalaran panjenengane sampun terisi kapribaden kang sanes. Panjenengane kaluputan saking gaya hidup kang hakiki jalaran sampun ngadopsi gaya hidup sanes. kintenipun mboten wonten kaluputan kang kedah ditangisi selintunipun saking kaluputan kapribaden tuwin gaya hidup Islami. Sebab menapa artinipun angaku dados tiang Islam menawi gaya hidup mboten Islami malah-malah kados tiang kafir? niki bencana kapribaden kang paling ageng.
Hadits ing nginggil gambarkaken saktunggiling zaman nalika kekatahing umat Islam samput kaluputan saking kapribaden Islamipun jalaran panjenengane sampun terisi kapribaden kang sanes. Panjenengane kaluputan saking gaya hidup kang hakiki jalaran sampun ngadopsi gaya hidup sanes. kintenipun mboten wonten kaluputan kang kedah ditangisi selintunipun saking kaluputan kapribaden tuwin gaya hidup Islami. Sebab menapa artinipun angaku dados tiang Islam menawi gaya hidup mboten Islami malah-malah kados tiang kafir? niki bencana kapribaden kang paling ageng.
Rasulullah Shallallaahu alaihi wa
Salam bersabda,
مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ. (رواه أبو داود وأحمد عن ابن عباس).
Artinya: “sinten wonge kang
menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk golongan mereka.” (HR. Abu
Dawud dan Ahmad, dari Ibnu Abbas Radhiallaahu anhu,
hasan).
Menurut hadits tersebut tiang kang gaya hidupipun nyerupai umat kang sanes (tasyabbuh) hakikatipun sampun dados kaum niku wau. Banjur ing babagan munapa tasyabbuh niku?
Menurut hadits tersebut tiang kang gaya hidupipun nyerupai umat kang sanes (tasyabbuh) hakikatipun sampun dados kaum niku wau. Banjur ing babagan munapa tasyabbuh niku?
Al-Munawi mucal, “anyerupai sawijining kaum artinipun
secara lahir ngagem rasukan kados rasukan deweke, prilaku/ perbuatan ngikuti gaya deweke rasukan tuwin adat
istiadat”.
Tentu kemawon cakupan babagan tasyabbuh menika taksih jembar, ananging ing kesempatan kang sekedik menika, supados kita anggatekaken
kondisi umat islam saat niki.
Hadirin jamaah Jumat rahimakumullah
satunggileng tasyabbuh kang sampun ambudiya ing masyarakat kita inggih menika rasukan muslimah. Mungkin kita saget sumringah ing manah nalika mresani mawarni mode busana muslimah bersaing kaliyan mode-mode busana jahiliyah. Ananging kemawon taksih asring kita mresani busana muslimah kang mboten memenuhi standar kados kang di-syariataken. Busana-busana menika taksih angadopsi mode ekspose aurat kang dados ciri pakaian jahiliyah. Ananging kang langkung memprihatinkaken inggih menika busana wanita ing umumipun, kang mayoritas beragama Islam, kita nyumerepi mode pakaian umum niku mengekspose aurat. Menawi mboten nontonkaken aurat, saget ugi ngagem pakaian ketat. Malah wonten kang lengkap kanti kekalih bentuk niki; nontonkaken lan nonjolkaken aurat. Dereng malih kejahilan niki dilengkapi kanti tingkah laku kang kirang manusiawi. Na’udzubillahi min dzalik.
satunggileng tasyabbuh kang sampun ambudiya ing masyarakat kita inggih menika rasukan muslimah. Mungkin kita saget sumringah ing manah nalika mresani mawarni mode busana muslimah bersaing kaliyan mode-mode busana jahiliyah. Ananging kemawon taksih asring kita mresani busana muslimah kang mboten memenuhi standar kados kang di-syariataken. Busana-busana menika taksih angadopsi mode ekspose aurat kang dados ciri pakaian jahiliyah. Ananging kang langkung memprihatinkaken inggih menika busana wanita ing umumipun, kang mayoritas beragama Islam, kita nyumerepi mode pakaian umum niku mengekspose aurat. Menawi mboten nontonkaken aurat, saget ugi ngagem pakaian ketat. Malah wonten kang lengkap kanti kekalih bentuk niki; nontonkaken lan nonjolkaken aurat. Dereng malih kejahilan niki dilengkapi kanti tingkah laku kang kirang manusiawi. Na’udzubillahi min dzalik.
Hadirin, mangga kita ajrih marang ancaman akhirat babagan
niki. Tentu kita mboten kersa wonten saking keluarga kita kang mlebet ing
Neraka. eling, nalika Rasulullah Shallallaahu alaihi wa
Salam paring pawucal,
صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا؛ قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُوْنَ بِهَا النَّاسَ، وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيْلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُؤُوْسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيْحَهَا، وَإِنَّ رِيْحَهَا لَتُوْجَدُ مِنْ مَسِيْرَةِ كَذَا وَكَذَا. (رواه مسلم عن أبي هريرة، صحيح).
Artospun: “kalih golongan ahli
Neraka kang aku durung mresani deweke (ing masaku niki) yaiku sawijine kaum kang
nggawa pecut kaya pecute sapi, banjur manungsa pada dipecut. (kang kaping pindo)
kaum wanita kang berbusana (ananging kenyataanipun) telanjang (keranten
mengekspose aurat), mlaku lenggak-lenggok, sirahipun kaya punuk unta kang
bergoyang. Deweke mboten bakal masuk Suwarga munapa ugi asepe, kanyata asepe Suwarga
iku saget diraoskaken ing jarak kang adoh”.
(HR. Muslim, dari Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu,
shahih).
Menawi tasyabbuh saking
aspek busana wanita kemawon sampun sanget ngrisak kapribaden umat, dados mboten wonten alasan saking
kita mendel kemawon. Sebab ing njawi kados-kados sedaya aspek pagesangan umat
bertasyabbuh kaliyan tiang-tiang kafir kang jelas-jelas ngagem gaya hidup
jahili.
hadirin rahimakumullah
penutuping khutbah niki kawula ngajak marang kita sami supados nggatekkaken, ngrenungi tuwin taati mring ngendikanipun gusti kang artosipun:
penutuping khutbah niki kawula ngajak marang kita sami supados nggatekkaken, ngrenungi tuwin taati mring ngendikanipun gusti kang artosipun:
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ قُوٓا۟ أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا ٱلنَّاسُ وَٱلْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَٰٓئِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا يَعْصُونَ ٱللَّهَ مَآ أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ
“Hai wong-wong kang iman, jaganen awakira lan keluarga ira saka genine Neraka kang bahan bakare manungsa lan watu; penjaganipun malaikat-malaikat kang kasar, kang keras, kang ora durhaka dumateng Pangerane marang apa kang diperintahke marang deweke lan tansah nglaksanakaken apa wae kang diperintahke”. (QS. At-Tahrim: 6).
بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ.
KHUTBAH JUM’AT KEDUA
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا} وَقَالَ: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا}
ثُمَّ اعْلَمُوْا فَإِنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِالصَّلاَةِ وَالسَّلاَمِ عَلَى رَسُوْلِهِ فَقَالَ: {إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا}.
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ. اَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا. سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ، وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ. وَأَقِمِ الصَّلاَةَ.
KUMPULAN KHUTBAH BASA JAWI / KHUTBAH BAHASA JAWA TERBARU =
0 Response to "KHUTBAH BAHASA JAWA GAYA HIDUP ISLAMI LAN JAHILI"
Post a Comment