ini

LIHAT INI JUGA YA

COBA DISINI

KLik ya..

MELAYANG





KHUTBAH BAHASA JAWA GAYA HIDUP ISLAMI LAN JAHILI

KHUTBAH JUMAT PERTAMA 



 


 الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيْمٍ 

 وَفَضَّلَهُ عَلَى كَثِيْرٍ مِمَّنْ خَلَقَ بِالْإِنْعَامِ وَالتَّكْرِيْمِ،

 فَإِنِ اسْتَقَامَ عَلى طَاعَةِ اللهِ اسْتَمَرَّ لَهُ هذَا التَّفْضِيْلُ فِي جَنَّاتِ النَّعِيْمِ، 

وَإِلاَّ رُدَّ فِي الْهَوَانِ وَالْعَذَابِ الْأَلِيْمِ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَهُوَ الْخَلاَّقُ الْعَلِيْمِ،

 وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ شَهِدَ لَهُ رَبُّهُ بِقَوْلِهِ:

 {وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيْمِ} صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ الَّذِيْنَ سَارُوْا عَلَى النَّهْجِ القَوِيْمِ وَالصِّرَاطِ المُسْتَقِيْمِ،

 وَسَلَّمَ تَسْلِيْماً كَثِيْرًا،

 أَمَّ بَعْدُ 




Hadirin jamaah Jumat yang berbahagia rahimakumullah
Wonten  kaleh hal  kang umumipun  dipadosi  manungsa  ing  pagesangan. Kang  sepisan injih menika  kasaenan (al-khair),  tuwin  kang kekalih   injih menika  kasenengan (as-sa’adah).   Saben-saben tiang  anggadai  pandangan  kang  benten  nalika   mahami hakikat kekalihipun.  Perbedaan  menika kang  andasari  munculipun  mawarni-warni gaya hidup manungsa.
Ing  pandangan Islam gaya hidup tersebut  saget  dikelompokaken  dados kalih golongan,  injih menika: 1) gaya hidup Islami, tuwin
2) gaya hidup jahili.
Gaya hidup Islami anggadai landasan kang mutlak tuwin kuat,  injih menika tauhid. menika gaya hidup tiang kang beriman. Menawi gaya hidup jahili, landasanipun bersifat relatif tuwin rapuh, injih menika  syirik.  Menika  gaya hidup tiang kafir.
Saben-saben muslim supadosipun anggadahi gaya hidup Islami nalika nglampai gesang ing dunya tuwin  amraktekaken ing pagesanganipun.  menika  trep kaliyan  firman Allah berikut ini,
Artinya: Katakanlah,“Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik”. (QS. Yusuf: 108).
Kanti dasar ayat ing nginggil jelas  bilih  gaya hidup Islami hukumipun  wajib  kagem saben muslim, tuwin gaya hidup jahili dados haram tumrap piyambake. Ananging kemawon ing   kenyataanipun justru  gaya hidup jahili (kang diharamkaken) menika saget nguasani  kekatahing pkapribaden umat Islam. Fenomena niki persis kados kang  dinubutkaken Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Salam. Beliau bersabda,
لاَ تَقُوْمُ السَّاعَةُ حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِيْ بِأَخْذِ الْقُرُوْنِ قَبْلَهَا شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ. فَقِيْلَ: يَا رَسُوْلَ اللهِ، كَفَارِسَ وَالرُّوْمِ. فَقَالَ: وَمَنِ النَّاسُ إِلاَّ أُولَـئِكَ. (رواه البخاري عن أبي هريرة، صحيح).
Artinya: “ora bakal kejaden kiamat sakderenge umatku ngikuti jejak umat ing zaman-zaman sedurunge, sekilan mawi sekilan tuwin selangkah mawi selangkah”. Wonten shohabat kang ngajukaken pamundutan, “duh Rasulullah, menapo kang panjenengan maksud ngikuti tiang Persia lan Romawi?” Jawabipun rosul, “Sinten maneh yen dudu kaum iku?” (HR. Al-Bukhari dari Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu, shahih).


لَتَتَّبِعَنَّ سَنَنَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوْا جُحْرَ ضَبٍّ تَبِعْتُمُوْهُمْ. قُلْنَا: يَا رَسُوْلَ اللهِ، اَلْيَهُوْدُ وَالنَّصَارَى. قَالَ: فَمَنْ. (رواه البخاري عن أبي سعيد الخدري، صحيح).
Artinya: “Saktemene panjenengan  bakal ngikuti jejak  tiang-tiang  kang  sakdurunge panjenengan, sekilan mawi sekilan tuwin selangkah mawi selangkah, malah menawi deweke mlebet teng sakjruning leng, yekti panjenengan bakal ngikuti deweke”. Kulo ngajukaken periksa,”duh Rasulullah, munapa kang panjenengan maksut tiang Yahudi tuwin Nasrani?” nabi maringi jawab, “sinten maneh?” (HR. Al-Bukhari dari Abu Sa’id Al-Khudri radhiallahu ‘anhu, shahih).

Hadirin jamaah Jumat rahimakumullah.
Hadits ing nginggil gambarkaken saktunggiling zaman nalika kekatahing umat Islam samput kaluputan saking kapribaden Islamipun jalaran  panjenengane sampun  terisi kapribaden kang sanes. Panjenengane kaluputan saking gaya hidup kang hakiki jalaran sampun ngadopsi gaya hidup sanes. kintenipun mboten wonten kaluputan kang kedah ditangisi  selintunipun  saking kaluputan kapribaden tuwin gaya hidup Islami.  Sebab menapa artinipun angaku dados tiang Islam menawi gaya hidup  mboten Islami malah-malah kados tiang kafir?  niki bencana kapribaden kang paling  ageng.
Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Salam bersabda,



مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ. (رواه أبو داود وأحمد عن ابن عباس).
Artinya: “sinten wonge kang menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk golongan mereka.” (HR. Abu Dawud dan Ahmad, dari Ibnu Abbas Radhiallaahu anhu, hasan).
Menurut hadits tersebut tiang kang gaya hidupipun nyerupai umat kang sanes (tasyabbuh) hakikatipun sampun dados kaum niku wau. Banjur ing babagan munapa tasyabbuh niku?
Al-Munawi mucal, “anyerupai sawijining kaum artinipun secara lahir ngagem rasukan kados rasukan deweke, prilaku/ perbuatan  ngikuti gaya deweke rasukan tuwin adat istiadat”.
Tentu kemawon cakupan babagan  tasyabbuh menika taksih  jembar,  ananging ing  kesempatan kang sekedik menika, supados kita anggatekaken kondisi umat islam saat niki.
Hadirin jamaah Jumat rahimakumullah
satunggileng tasyabbuh kang sampun ambudiya  ing  masyarakat kita inggih menika rasukan muslimah. Mungkin kita saget sumringah ing manah nalika mresani mawarni mode busana muslimah bersaing kaliyan mode-mode busana jahiliyah. Ananging kemawon taksih asring kita  mresani busana muslimah kang mboten memenuhi standar kados kang di-syariataken. Busana-busana menika taksih angadopsi mode ekspose aurat kang dados ciri pakaian jahiliyah. Ananging kang langkung memprihatinkaken inggih menika busana wanita ing umumipun, kang mayoritas beragama Islam, kita nyumerepi mode pakaian umum niku mengekspose aurat. Menawi mboten nontonkaken aurat, saget ugi ngagem pakaian  ketat. Malah wonten kang lengkap kanti kekalih bentuk niki; nontonkaken lan nonjolkaken aurat. Dereng malih kejahilan niki dilengkapi kanti tingkah laku kang kirang manusiawi. Na’udzubillahi min dzalik.
Hadirin, mangga kita ajrih marang ancaman akhirat babagan niki. Tentu kita mboten kersa wonten saking keluarga kita kang mlebet ing Neraka. eling, nalika Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Salam paring pawucal,


صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا؛ قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُوْنَ بِهَا النَّاسَ، وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيْلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُؤُوْسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيْحَهَا، وَإِنَّ رِيْحَهَا لَتُوْجَدُ مِنْ مَسِيْرَةِ كَذَا وَكَذَا. (رواه مسلم عن أبي هريرة، صحيح).

Artospun: “kalih golongan ahli Neraka kang aku durung mresani deweke (ing masaku niki) yaiku sawijine kaum kang nggawa pecut kaya pecute sapi, banjur  manungsa pada dipecut. (kang kaping pindo) kaum wanita kang berbusana (ananging kenyataanipun) telanjang (keranten mengekspose aurat), mlaku lenggak-lenggok, sirahipun kaya punuk unta kang bergoyang. Deweke mboten bakal masuk Suwarga munapa ugi asepe, kanyata asepe Suwarga iku saget diraoskaken ing  jarak kang adoh”. (HR. Muslim, dari Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu, shahih).
Menawi tasyabbuh saking aspek busana wanita kemawon sampun sanget ngrisak  kapribaden umat, dados mboten wonten alasan saking kita mendel kemawon. Sebab ing njawi kados-kados sedaya aspek pagesangan umat bertasyabbuh kaliyan tiang-tiang kafir kang jelas-jelas ngagem gaya hidup jahili.
hadirin rahimakumullah
penutuping khutbah niki kawula ngajak marang kita sami supados nggatekkaken, ngrenungi tuwin taati mring  ngendikanipun gusti kang artosipun:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ قُوٓا۟ أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا ٱلنَّاسُ وَٱلْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَٰٓئِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا يَعْصُونَ ٱللَّهَ مَآ أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ

Hai wong-wong kang iman, jaganen awakira lan keluarga ira saka genine Neraka kang bahan bakare manungsa lan watu; penjaganipun malaikat-malaikat kang kasar, kang keras, kang ora durhaka dumateng Pangerane marang apa kang diperintahke marang deweke lan tansah nglaksanakaken apa wae kang diperintahke”. (QS. At-Tahrim: 6).


بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ.
 
 


KHUTBAH JUM’AT KEDUA 




إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ. قَالَ تَعَالَى: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا} وَقَالَ: {وَمَن يَتَّقِ اللهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا}





ثُمَّ اعْلَمُوْا فَإِنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِالصَّلاَةِ وَالسَّلاَمِ عَلَى رَسُوْلِهِ فَقَالَ: {إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا}.






اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ. اَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا. سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُوْنَ، وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ. وَأَقِمِ الصَّلاَةَ.


0 Response to "KHUTBAH BAHASA JAWA GAYA HIDUP ISLAMI LAN JAHILI"

Post a Comment

MELAYANG

KLik ya..