khutbah jum'at makna idul fitri
أَمَّ
بَعْدُ يَا أَيُّهاَ
الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ
وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ
Jamaah Jumat rahimani
wa rahimakumullah
mangga
kita ningkatkaken takwa kita dumateng Allah Ta’ala
kanti takwa kang saksae-saenipun, injih
menika ngamalkaken munapa kang diperintahkaken dening Pangeran saha Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam
sarta nebihi menapa kang dilarang Pangeran saha Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam.
Jamaah Jumat rahimani
wa rahimakumullah
Sedinten
kita medal saking sasi romadhan, kita sampun tindakaken
siam 1 wulan nalika siangipun gene ing
wekdal menika saget pepangihan kaliyan iedul fitri inggih menika “mantuk dahar”
ingih menika nalika dedaharan haram ing siangipun gene ing wekdal menika dipun halalkaken anangin tentu kemawon kanti kabates
kanti tatanan al-qur’an saha as-sunnah.
1 wulan kita sampun dipun tarbiyah
dening Gusti Allah SWT, kita raoskaken nikmatipun ibadah 1wulan, kanti berjamaah sahingga kang
dipun suwun tiang muslim dados takwa لعاكم تتقون
Ing dinten jum’at niki ing wekdal
niki kita sampun sumlebet wonten ing wulan syawal
Katah
tiang mucal bilih makna syawal inggih menika
peningkatan. sahingga syawal dados wulan peningkatan amal shalih. Munapa
leres mekaten.
(… من شوال) مأُخٌوُذ مِنُ شالت الإبل أذنابها إذا رفعتها لأن
العرب كانوا يرفعون فيه آلاتَ الحرْبِ لقُرُبِ الأشهُرٌ الحرم
Ibnul
‘Allan asy Syafii paring periksa, “bilih wulan Syawal kapendet saking
kalimat Sya-lat al Ibil kang maknanipun unta kang ngangkat buntutipun. Syawal dimaknai mekaten jalaran nalika rumiyin
tiang-tiang Arab anggantungkaken alat-alat perang jalaran sampun celat kanti wulan-wulan
haram (inggih menika wulan dilarangipun perang di masa jahiliyyah ugi ngantos
sakniki kang sampun kaserat wonten ing alqur’an)”
[Dalil al Falihin li Thuruq Riyadh
al Shalihin-syarh Riyadh al Shalihin- karya Muhammad bin ‘Allan al Shiddiqi al
Syafii al Maki –wafat tahun 1057 H-, jilid 4 hal 63, terbitan Darul Fikr
Beirut].
Mekaten
maknanipun syawal,..
sahingga syawal sanes
wulan peningkatan ananging kasebut syawal jalaran ing wulan menika tiang-tiang
Arab ngangkat utawi nyinggahkaken alat-alat perang kang dipun deweke asta utawi
kanti bahasa sanes, anggantungkaken
pedang, tombak lan sanesipun supados mboten njungkrung wonten ing wulan larangan kagem perang ing wulan Dzulqa’dah kang kasebut
bagian saking wulan-wulan haram. Menawi deweke taksih ngasta pedang tuwin
alat perang sanesipun ing wulan syawal dimungkinkaken
bakal nglanggar larangan perang ing wulan Dzulqa’dah.
Ananging
mboten banjur mrosot imanipun sahingga, supe kaliyan kewajibanipun supe kaliyan
akhiratipun supe kaliyan ilmunipun malah2
banjur atos atine, sahingga kablasuk wonten ing
tumindak maksiat munapa syirik munapa TBC(takhayul
bid’ah churafat) munapa malih pemikiran ingkang dipun poles endah inggih menika
sipilis(Sekuler pluralis liberalis) inggih menika
nganggep sedaya manungsa slamet mboten angsal mucal sesat munapa kafir tumrap
liyan sahingga manungsa anggadahi kabebasan
Kita ningali tatanan
pagesangan ing zaman menika, tebih saking tatanan islam tebih saking ilmu,
parahipun sedaya pegesangan kiblatipun barat inggih menika identik model kafir
kang bebas ugi celak kanti kerusakan moral
Saben-saben
muslim supadosipun anggadahi gaya hidup Islami nalika nglampai gesang ing dunya
saha amraktekaken ing pagesanganipun.
bilih gaya hidup Islami hukumipun wajib
kagem saben muslim, tuwin gaya hidup jahili dados haram tumrap
piyambake. Ananging ing kenyataanipun
justru gaya hidup jahili (kang
diharamkaken) menika saget nguasani kekatahing
kapribaden umat Islam. Fenomena niki persis kados kang dinubutkaken Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Salam.
srilanipun ngecdika
لاَ
لا تَقُوْم السَّاعَة حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِيْ بِأَخْذِ الْقُرُوْنِ قَبْلَهَا شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ فَقِيْلَ: يَا رَسُوْلَ اللهِ كَفَارِسَ وَالرُّوْمِ فَقَالَ: وَمَنِ النَّاسُ اِلاَّ أُولَـئِكَ
Artinya: “ora bakal kejaden kiamat
sakderenge umatku ngikuti jejak umat ing zaman-zaman sedurunge, sekilan mawi
sekilan tuwin selangkah mawi selangkah”. Wonten shohabat kang ngajukaken
pamundutan, “duh Rasulullah, menapo kang panjenengan maksud ngikuti tiang
Persia lan Romawi?” Jawabipun rosul, “Sinten maneh yen dudu kaum iku?”
(HR. Al-Bukhari dari Abu Hurairah radhiallahu
‘anhu, shahih).
Hadirin jamaah Jumat rahimakumullah.
Hadits ing nginggil gambarkaken saktunggiling
zaman nalika kekatahing umat Islam samput kaluputan saking kapribaden Islamipun
jalaran panjenengane sampun terisi kapribaden kang sanes. Panjenengane
kaluputan saking gaya hidup kang hakiki jalaran sampun ngadopsi gaya hidup
sanes. kintenipun mboten wonten kaluputan kang kedah ditangisi selintunipun
saking kaluputan kapribaden tuwin gaya hidup Islami. Sebab menapa artinipun ngaku dados tiang
Islam menawi gaya hidup mboten Islami
malah-malah kados tiang kafir? niki bencana kapribaden kang paling ageng.
Rasulullah Shallallaahu alaihi wa Salam bersabda,
مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْم فَهُوَ مِنْهُمْ
Artinya: “sinten wonge kang niru satunggaling kaum, mila deweke termasuk
golongane.” (HR. Abu Dawud dan Ahmad, dari Ibnu Abbas Radhiallaahu anhu,
hasan).
Al-Munawi nerangkaken bilih, “niru sawijinwng kaum artinipun secara lahir
ngagem rasukan kados rasukan satungaling kaum wau, prilaku/ perbuatan ngikuti gaya satunggaling kaum wau tuwin adat
istiadat”.
Nalika tiang
barat damel penjajahan model tuwin makanan, Mila kita mboten kaget ing
Indonesia katah tiang niru model barat,sahingga ing barat tiang-tiang kafir sinau islam kagem ngancurkaken islam ananging kanti izinipun Allah ing dalan sinau
wau malah katah tiang masuk islam. Salah satunggaling keruwetan
model pagesangan kafir ing barat nyebabkaken gereja2 sepi jalaran jemaahipun
mahami agami kang leres inggih menika islam sahingga mboten kaget bilih
sebagian gereja2 dipun sade banjur dipun gantos masjid,. kita nate mersani
petinju legendari mike tyson. awit tahun 1993
sampun masuk masuk islam utawi muhammad ali kang nolak gaya barat
jalaran rencangipun ngrokok deweke nyumet korek nanging mbakar kulit tipun
supados ngraos bilih kulit niki mboten tahan kaliyan genine ing dunya munapa
malih wonten akhirat sak mangke.
Jamma’ah jum’at
rakhimaniy wa rakhimakumullah
Mila
kepripun tumindak kita ing negari niki negari kang mayoritas islam ananging bangga
kanti korupsi,kemiskinan ugi kemelaratan. Sahingga kepripun tumindak ngademi
dina esok(kampug akhirat)
يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ
وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ
خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
(الحشر
“Hai
wong -wong kang pada iman,
takwa o marang
Alloh Pangeran ira lan supayane saben sira mikir
(ngrenungkake),munapa kang wus ditindakake kanggo dina esok(kampung ahkirat),lan takwao marang pangeran ira Alloh, Saktemene Gusti Alloh maha Waspada marang munapa kang sira tindakake” (Alhasyr 18)
Ing dinten
riyaya niki menawi kita purun jujur tumrap awak kita, temen geneo kita saget jujur tuwin anyadari ing jroning
ati ananging munapa kita taksih ngianati sedaya kenikmatan kang diparingi
dening Pangeran tuwin menapa sekedik ipun syukur, ketaatan kita dumateng pangeran, kita kedah
tanglet tumrap awak kita kiyambak munapa ati niki atos, sahingga kabeneran
mboten wonten papan ananging taksih papan kagem maksiat, munapa kita mboten
ajrih dumateng satunggaling mangsa kang sampun kapengker tuwin langkung dangu sahingga
katutup atinipun saking
kabeneran,
Gusti Alloh Ta’ala Paring weninga :
أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ ٱللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ ٱلْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا۟ كَٱلَّذِينَ أُوتُوا۟ ٱلْكِتَٰبَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ ٱلْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌۭ مِّنْهُمْ فَٰسِقُونَ
Munapa durung
tumeko
wektu tumrap wong-wong kang pada iman, supayane tunduk hati emut dumateng gusti Allah lan marang kabeneran kang wus tumurun (tumrap deweke), lan wong-wong mau aja niru wong-wong kahanane wong-wong kang sakdurunge ira nalika ditumurunkake Al Kitab marang deweke, banjur mlampahipun wekdal banjur atinipun atos. Lan akeh-akehe wong mau pada fasik.( Alhadid 16)
Para Sederek kang minulya, Munapa kang diciptakaken dening gusti
Alloh mboten tertandingi munapa kemawon, mboten pantes wonten papan sanes kagem kita anyuwun, tidonga namung
marang gusti Allah babagan pagesangan ing dunya utawi pangesangan ing kampung akhirat, seweneh kita nyadari kesalahan kita ananging munapa taksih damel kerusakan saha kemudhorotan sahingga atos atinipun, Raosipun mboten pantes kita nyuwun ampunan ananging kita taksih mlengos saking perintahipun gusti pangeran, Raosipun mboten pantes bilih kita kasebut kawulane Gusti Pangeran jalaran perintah saha larangan mboten kita laksanakaken.
Para Sederek kang dirahmati gusti Alloh, Sakteme saben mlampahipun telapak suku kita dados saksi mlampahipun
kita anemoni pati kita, namung tiang jahil kang mbucal gesangipun kanti dinte-dinte kang sia
sia kebak kebatilan, namung tiang jahil kang mbucal wektunipun kanti maksiat ugi doa tuwin temen rugi tumrap jalaran kesempatan kang diparingi dening gusti Alloh mboten dimanfaatkaken kanti kesaenan.
Mangga kita tengok nasehatipun
Amirul Mukminin Umar Ibn Khotob Rodhiallohuanhu :
حَاسِبُوا أنْفُسَكُم قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُا وَزِنُوْهَا قَبْلَ أَنْ تُوْزَنُوْا وَ تَزَيَّنُوا لِلعَرْضِ الأَكْبَر
“periksa awak ira sakdurunge ira dihisab !Timbangen awak ira sakdurunge ira ditimbang, lan siapkaken awak ira ing dina kang gede(ing
dina kiamat kang mboten saget luput satunggalin munapa
saking itunganipun)” (HR Tirmidzi)
KHUTBAH
2
الحمد
الله ربيّ العالمين وبه نستعين على أمور الدّنيا والدّين أشهد على إله إلاّ الله الملك الحقّ
المبين وأشهد أنّ محمّد خاتم النّبيين
صلواة الله وسلامه على أشرف المرسلين
محمدٍ الأمين وعلى أله الطاهرين
وأصحابه الطّايبين ومن تبعه بإحسان إلى يوم الدّين
Para Sederek engkang
dirahmati Alloh,
Mangga kita
bangun beradapan islam kang nate rubuh resiki akidah kita kang sampun kacampur kesyirikan, kita tata niat saha tekat.
kita manfaatkaken gesang niki mumpung pintu nafas taksih mbuka,
Mangga kita buka
gerbang pintu kesadaran hati nurani, kita tegur ati kita mungkin nembe disibukkaken samu
barang ing dunya kang mboten pesti jatah kita ananging pati pesti tumeka tumrap
kita sami, mangga kita eling-eling marang ati niki kang nembe supe, supados mboten
kablusuk wonten ing rayu syaitan saha sihir dunya
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى
مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ
إِبْرَاهِيْمَ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ
عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ.
اَللَّهُمَّ
اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ
اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ،
اَللَّهُمَ أَعِزَّ
اْلإِسْلاَمَ وَالْمُسْلِمِيْنَ، وَأَصْلِحْ وُلاَةَ الْمُسْلِمِيْنَ، وَأَلِّفْ
بَيْنَ قُلُوْبِهِمْ وَأَصْلِحْ ذَاتَ بَيْنِهِمْ وَانْصُرْهُمْ عَلَى عَدُوِّكَ
وَعَدُوِّهِمْ وَوَفِّقْهُمْ لِلْعَمَلِ بِمَا فِيْهِ صَلاَحُ اْلإِسْلاَمِ
وَالْمُسْلِمِيْنَ.
. اَللَّهُمَّ أَرِنَا
الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ، وَأَرِنَا الْبَاطِلَ باَطِلاً
وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي
الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ
أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ
إِمَامًا
رَبَنَا ءَاتِنَا فِي
الدّنْيَا حَسَنَةً وَفِي اْلأَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النّارِ.
وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
0 Response to "khutbah jum'at makna idul fitri"
Post a Comment